کد خبر : 97757
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 23:01

پرداخت حق تاهل و سنوات توسط کارفرمایان در سال 1403

پرداخت حق تاهل و سنوات توسط کارفرمایان در سال 1403

به گزارش اطلاع با ما  طبق آخرین بخشنامه حق سنوات ، ماده ۲۴ قانون کار در سال ۹۲، اصطلاح حق سنوات یا پاداش پایان کار مبلغی است که در پایان هر سال یا پایان هر قرارداد، از طرف کارفرما به کارگران مشمول قانون کار پرداخت می‌گردد. اگر این سوال که حق سنوات چگونه محاسبه می‌شود،

به گزارش اطلاع با ما  طبق آخرین بخشنامه حق سنوات ، ماده ۲۴ قانون کار در سال ۹۲، اصطلاح حق سنوات یا پاداش پایان کار مبلغی است که در پایان هر سال یا پایان هر قرارداد، از طرف کارفرما به کارگران مشمول قانون کار پرداخت می‌گردد. اگر این سوال که حق سنوات چگونه محاسبه می‌شود، در ذهن شما هم شکل گرفتـه است، با ما همراه باشید. از این پاداش با عناوین دیگر نظیر مزایای پایان خدمت یا مزایای پایان کار نیز یاد می‌شود. حق سنوات با اصطلاح پایه سنوات فرق دارد.

به بیان دیگر شاید بتوان گفت که میزان سنوات، بخشی از تسهیلات و پاداش‌های لحاظ شده از طرف وزارت کار برای افراد شاغل است. حق سنوات بخشی از پایین بودن میزان حقوق کارمندان و هزینه‌های آنان را جبران می‌کند.

دستمزد کارگر و کارمند در سال 1403 چگونه محاسبه می شود/نحوه محاسبه حق بیمه کارگر در سال 1403

کارفرمایان می‌توانند میزان سنوات را ماهانه پرداخت کنند؛ بیشتر کارفرمایان در انتهای سال یا زمان اتمام قرارداد این مبلغ را به پرسنل خود می‌پردازند. میزان حق سنوات معادل یک ماه آخرین مزد ثابت دریافتی به کارگر در هر سال است. با دریافت پاداش حق سنوات، انگیزه پرسنل بالا رفته و کیفیت و بازده تلاش او افزایش خواهد یافت.

اگر سنوات پرسنل به صورت سالانه پرداخت نشود، زمان تسویه حساب یا ترک کار، کل سنوات براساس آخرین حقوق محاسبه می‌گردد.سنوات خدمت چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟ برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید
محاسبه سنوات طبق قانون کار

اگر برای شما هم سؤال است که محاسبه سنوات طبق قانون کار چگونه انجام می‌گیرید؟ و پایان کار کارگران چگونه محاسبه می‌شود؟ ادامه این مطلب را حتماً بخوانید. فرمول محاسبه سنوات کارگران به‌صورت زیر است:

سنوات = حقوق پایه / (تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز)

بدین شکل که برای محاسبه سنوات طبق قانون کار باید تعداد روزهای کارکرد هر فرد را در ۳۶۵ روز سال ضرب کرد و سپس حاصل آن را بر حقوق پایه تقسیم نمود.

در سال 1403 طبق قانون جدید سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان موضف هستند پرسنل هایی که متاهل هستند را حق تاهل به مبلغ 500 هزار تومان و حق سنوات برای هر پرسنل به مبلغ ماهیانه 217 هزار تومان را در حق بیمه پرداختی لحاظ کنند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد

لازم به ذکر است که حداقل مزایای ماهانه در سال 1403 (1,400,000 هزار تومان)حق مسکن (900,000 هزار تومان) حق تاهل (500,000 هزار تومان) حق سنوات (217,000 هزار تومان)که جمع همه موارد ذکر شده 3017000 هزار تومان می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.