کد خبر : 45597
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 11:46

فساد شرکت واردات چای مورد رصد مسئولان قضایی بود

فساد شرکت واردات چای مورد رصد مسئولان قضایی بود
سخنگوی قوه قضائیه:اجازه نمی‌دهیم این پرونده مهم و ملی پس از طی مراحل تحقیقات مقدماتی و تکمیل آن دچار اطاله رسیدگی شود.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از برنا، سخنگوی قوه قضائیه:اجازه نمی‌دهیم این پرونده مهم و ملی پس از طی مراحل تحقیقات مقدماتی و تکمیل آن دچار اطاله رسیدگی شود.
گرچه نفس پدیدار شدن این فساد در تخصیص ارز و منابع ملی امری نگران کننده است اما اهتمام قوه قضائیه و سایر دستگاه ها در کشف و جلوگیری از ادامه آن و بستن گلوگاه های دیگر امری و مطلوب و پسندیده است.

وی در خصوص کشف پرونده فساد یک شرکت خصوصی، گفت: متاسفانه اخیرا خبری مبنی بر اعلام کشف فساد دیگری در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد مسولان قضایی و اجرایی بود را داشتیم.

این فساد توسط شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت ولی مشخص شد همکاری های مختلفی در بخش های ذی مدخل شده تا ارز و منابع ملی به آن تخصیص بیابد و پس از بررسی ها مشخص شد ارز تخصیص یافته نه تنها در محل خود صرف نشده بلکه موجبات فساد را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اراده دستگاه قضایی آن است که امر پیشگیری و مقابله با فساد را همزمان دنبال کند و اجازه ندهیم این پرونده مهم و ملی خدایی نکرده دچار اطاله رسیدگی شود.

فساد «دبش» 3 میلیارد دلاری در واردات چای

وی مطرح کرد: در این پرونده برخی مدیران و افراد ذی ربط با قرار صادره در بازداشت به سر می‌برند و برخی با تامین‌های مناسب آزاد شدند.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص آخرین وضعیت پرونده طبری، زنگنه و هاشمی، مطرح کرد: پرونده اکبر طبری در مرحله اجرای احکام است و وی درحال تحمل کیفر به سر می‌برد.

وی افزود: فرآیند رسیدگی به پرونده زنگنه و هاشمی نیز در دادگاه ادامه دارد.۶ نفر از متهمین این پرونده به ارتکاب اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری محکوم و پرونده آنها در مرحله تجدید نظر است و پرونده ۸ نفر از متهمین نیز در مرحله دادرسی قرار دارد.

ستایشی: دو سکوی عمده توزیع دارو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند/ برای مدیران سکوها قرار جلب دادرسی صادر شد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:پس از اعلام جرم برای مدیران این سکوها و داروخانه های متخلف به اتهام حمل، فروش و نگه داری داروهای قاچاق صدور قرار جلب دادرسی صادر شد.
پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه: تشخیص محرمانه بودن اسناد بر عهده‌ واضع است

ستایشی گفت:  تصمیمی که متضمن اطلاع فرد است را نمی‌توانیم با مهر محرمانه به جایی ابلاغ کنيم یا از اعلام مرجع آن تصميم به شخص امتناع کنيم. اگر غير از اين باشد ناقض حقوق افراد است.
تشخیص محرمانه بودن اسناد بر عهده‌ واضع است و در اين زمينه باید به اراده‌ او توجه و احترام کنيم. اما در سخنرانی رئیس قوه قضائیه هم بود که هرکسی بنا به سليقه نمی‌تواند اين کار را انجام بدهد.

تفهیم اتهامات جدید به توماج صالحی

سخنگوی قوه قضاییه:ایشان(توماج صالحی) بعد از آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت که این فرد احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر شد.
براساس پرونده‌ای که قبلا مفتوح بوده نیز آن قرار را تشدید کرد.
او اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان است و پس از رسیدگی به پرونده که با سرعت انجام می شود آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

آخرین وضعیت پروندۀ لاکسون

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده‌هایی در استان‌های ایلام، بوشهر، البرز، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی تشکیل شده و مشخص شد یک پروژۀ هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم‌افزار laxsson اقدام به شبکه‌سازی، عضوگیری و جذب سرمایه و فعالیت غیرمجاز کرده است.
این شرکت ادعا داشته به کمک هوش‌ مصنوعی در معاملاتش موفق است. لاکسون با تبلیغات گسترده و پرداخت هدایایی مثل گوشی و شمش طلا به مدیران و سرشاخه‌ها، قریب به ۵۰ هزار نفر را در استان ایلام به عضویت خود در آورده و سرانجام حدود هزار میلیارد تومان از سرمایۀ سپرده‌گذاران را جذب کرده است.
تاکنون قریب به هزار نفر مالباخته اعلام شکایت کرده و ۵ نفر از سرشاخه های اصلی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت و عضوگیری و شبکه‌سازی با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و ۲ نفر دیگر به همین اتهام تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که با دادن وثیقۀ ۴ تا ۶ میلیارد تومانی آزاد شدند.
دستور توقیف ۴۰ حساب بانکی صادر و توقیف ۱۰۰ حساب بانکی دیگر در دست اقدام است. دستورات لازم برای شناسایی سایر مؤسسان و سرشاخه‌های این شرکت صادر و تعدادی از مرتبطان هم احضار شده‌اند.

برچسب ها :چای ، واردات چای

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.