تکذیب حذف رشته و استاندارد آموزش مهارتهای فنی و حرفهای
به گزارش اطلاع با ما به نقل از باشکاه خبرنگاران جوان، تکذیب حذف رشته و استاندارد آموزش مهارتهای فنی و حرفهای، علی حسین شهریور با اشاره به تعداد ۶۴۰۰ عنوان استاندارد تدوین شده طی سنوات گذشته، گفت: این استانداردها با رویکرد شغلی تدوین و در سامانههای این سازمان بارگذاری و در دسترس آموزشگاههای فنی و حرفهای آزاد و همچنین مراکز آموزش فنی و حرفهای دولتی قرار گرفته است تا براساس آنها مهارت آموزان بتوانند مهارتهای لازم را آموزش ببینند.
وی با تاکید بر اینکه با تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی در سال ۱۳۹۶ و الزام قانون به تدوین استانداردهای شایستگی و ارزشیابی بر اساس استانداردهای بین المللی ایسکو، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور تدوین استانداردهای جدید و بازنگری در استانداردهای قبلی را در دستور کار قرار داده است، افزود: آموزشهای فنی و حرفهای در چارچوب نیاز بازار کار و استانداردهای بین المللی ارایه میشود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با بیان اینکه در دو سال گذشته با همکاری خبرگان و فعالان بازار کار و تشکلهای مربوطه بیش از ۲۶۰۰ استاندارد شایستگی جدید تدوین و بیش از ۸۰۰ استاندارد قدیمی بازنگری، معادل سازی و در سامانه سازمان بارگذاری شده است، گفت: آموزش مهارتها در چارچوب این استانداردها بدون محدودیت در مراکز دولتی به صورت رایگان و در آموزشگاههای فنی و حرفهای آزاد با دریافت شهریه ارائه میشود.
وی در پایان، بازنگری استانداردها به دلیل تحولات دنیای کار، از بین رفتن برخی مشاغل، رشد سریع تکنولوژی و تغییرات مراحل انجام کار و فعالیتها در یک شغل و حرفه امری را طبیعی و مستمر برشمرد که با اطلاع رسانی قبلی به همه ذینفعان از جمله آموزشگاههای فنی و حرفهای آزاد انجام میشود، اذعان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور هیچ رشته و استاندارد آموزش مهارتی را حذف نمیکند و هم اکنون بیش از ۵۱۰۰ استاندارد با رویکرد جدید شایستگی محور تدوین و در حال بهره برداری توسط مجریان آموزش است.
برچسب ها :استاندارد آموزش ، مهارتهای فنی و حرفهای
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0