کد خبر : 18267
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 22:41

اسرائیل صادرات گاز خود از طریق مصر را تعلیق کرد

اسرائیل صادرات گاز خود از طریق مصر را تعلیق کرد
یسرائیل کاتس وزیر نیروی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که شرکت«شیفرون» صادرات گاز خود از طریق خط لوله ای که به مصر کشیده شده را به تعلیق در آورد و خط جایگزین از طریق اردن را به کار گرفته است.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از مهر، مقامات مصري از تعليق مذاکرات واردات گاز از رژيم صهيونيستي خبر دادند. اداره کل پتروشيمي و شرکت دولتي “إيغاس” مصر اعلام کردند که در پي محکوم شدن اين کشور به پرداخت جريمه 1.76 ميليارد دلاري به نفع شرکت برق اسرائيل و پرداخت جريمه 288 ميليون دلاري به نفع شرکت “شرق البحر المتوسط”، بخشنامه اي از دولت براي به تعليق آوردن مذاکرات واردات گاز از اسرائيل را دريافت کرده اند.

رژیم صهیونیستی

اداره کل پتروشيمي و شرکت ايغاس مصر همچنين در بيانيه اي اعلام کردند که به اين حکم بين المللي براي جبران خسارتهاي اسرائيل به دليل توقف گاز رساني به آن اعتراض خواهند کرد. مصر به موجب قراردادي 20 ساله گاز طبيعي را به بهايي بسيار پايين تر از بهاي جهاني به رژيم صهيونيستي مي فروخت، اما اين توافق در سال 2012 بعد از انفجار پي در پي خطوط لوله گاز به دست افراد مسلح در شبه جزيره سينا و اعتراضات مردمي از هم فروپاشيد. شرکت‌هاي توسعه گازي اسرائيل هفته گذشته از توافق با مصر براي صادرات گاز مصرفي به اين کشور خبر دادند. بر اساس اين توافق، اسرائيل از ميدان گازي دريايي “لوياتان” به مدت 10 تا 15 سال از طريق يک خط لوله زيردريايي، گاز طبيعي به مصر صادر مي‌کند. ميدان گازي لوياتان که انتظار مي‌رود توليد خود را از سال 2019 يا 2020 آغاز کند تا 4 ميليارد متر مکعب گاز در سال به هولدينگ دولفينوس مصر صادر مي‌کند. اين هولدينگ، نماينده مصرف کنندگان غيردولتي، صنعتي و تجاري مصر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.