کد خبر : 1503
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 14:53

تأثیر ایران بر بازار جهانی نفت: تحریم‌ها، تولید و صادرات، قدرت رقابتی اوپک

تأثیر ایران بر بازار جهانی نفت: تحریم‌ها، تولید و صادرات، قدرت رقابتی اوپک
اوپک یک سازمان بین المللی است که توسط 13 کشور عضو تشکیل شده است. هدف اصلی اوپک، تنظیم و کنترل تولید نفت جهان است به منظور تأمین بازارهای جهانی با نفت و تعیین قیمت آن.

به گزارش اطلاع با ما، تأثیر ایران بر بازار جهانی نفت: تحریم‌ها، تولید و صادرات، قدرت رقابتی اوپک،  اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) یک سازمان بین المللی است که توسط 13 کشور عضو تشکیل شده است. هدف اصلی اوپک، تنظیم و کنترل تولید نفت جهان است به منظور تأمین بازارهای جهانی با نفت و تعیین قیمت آن.

5769018

نفت

ایران یکی از کشورهای عضو اوپک است و تولید نفت بسیار مهمی در بازار جهانی دارد. با توجه به ظرفیت بالای تولید نفت ایران، هرگونه تغییرات در تولید و صادرات نفت این کشور می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار جهانی داشته باشد.

در سال 2018، در زمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادرات نفت ایران به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. این موضوع باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شد. همچنین، تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر مستقیمی بر تولید نفت اوپک داشته است، زیرا ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در این سازمان است.

به طور کلی، تاثیر ایران در بازار جهانی نفت به وابستگی به عوامل مختلفی مانند تحریم‌ها، تولید نفت و صادرات آن، قدرت تولید دیگر کشورهای عضو اوپک و همچنین تقاضای جهانی برای نفت بستگی دارد.

برچسب ها :اوپک ، نفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.