کد خبر : 14731
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 12:42

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۱۱؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در نوار شمالی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۱۱؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در نوار شمالی
سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها و امواج ۳ متری در سواحل جنوب از کاهش دما در نوار شمالی کشور و احتمال بارندگی در تهران خبر داد.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از تسنیم، هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۱۱؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در نوار شمالی، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب مازندران رگبار باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و قزوین بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا چهارشنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و غرب گلستان بارش پیش‌بینی شده است. طی این روز بارش تگرگ در برخی مناطق شمال غرب دور از انتظار نیست. ضمن این‌که برای زنجان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان بارش انتظار می‌رود.

هواشناسی ایران

شدت‌ بارش‌های فردا برای گیلان و استان‌های واقع در شمال غرب کشور است. روز پنجشنبه بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و شنبه آینده در نوار شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی در نواری شمالی کشور دما کاهش می‌یابد.

امروز در غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و طی امروز تا جمعه در غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی 5 روز آینده خلیج‌فارس مواج و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

سازمان هواشناسی برای تهران طی امروز و فردا بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.