کد خبر : 146923
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1403 - 12:00

کشورهای منطقه تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند

کشورهای منطقه تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند
عربستان، عمان، پاکستان و شماری از مقامات منطقه، حمله اسرائیل به ایران را محکوم کردند و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جاوز رژیم صهیونیستی به ایران: در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: تجاوز نظامی که جمهوری اسلامی ایران در معرض آن قرار گرفت نقض حاکمیت و نقض قوانین و عرف بین المللی است و عربستان سعودی آن را محکوم می‌کند.

عربستان سعودی همچنین خواهان بالاترین سطح خویشتنداری همه طرف‌ها و کاهش تنش و پایان درگیری‌ها در منطقه شد.

وزارت خارجه عربستان نسبت به عواقب ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا با انجام حداکثر خویشتن‌داری، تنش را کاهش دهند.

عربستان از جامعه بین‌المللی و طرف‌های با نفوذ و فعال خواست که نقش و مسئولیت‌های خود را در راستای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه انجام دهند.

مالزی اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

تارنمای وزارت امور خارجه مالزی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را که در ساعات ابتدایی امروز به وقوع پیوست، محکوم می‌کنیم و به عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی جدی برای ثبات منطقه می‌دانیم.

این بیانیه می‌افزاید: مالزی توقف فوری خصومت‌ها و پایان چرخه خشونت را خواستار شده و اعلام می‌کند که ادامه این گونه اقدامات (رژیم) اسرائیل می‌تواند به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و ایجاد بحران‌های بزرگ‌تر منجر شود.

پاکستان اقدام گستاخانه اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است. این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف و همچنین تشدید خطرناکی را در منطقه‌ای از قبل بی ثبات ایجاد می‌کند.

عمان: حمله اسرائیل نقض آشکار حاکمیت ایران است

وزارت خارجه عمان اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه عمان اعلام کرد: ما به شدت حمله هوایی امروز اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض حاکمیت ایران و نقض واضح قوانین بین‌المللی و تنشی است که دایره خشونت را گسترش داده و تلاش‌ها برای آتش‌بس و کاهش تنش و مهار بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

این وزارتخانه تأکید کرد: ما این اقدامات مستمر اسرائیل را که منطقه را به سمت تنش‌ها و بی‌ثباتی بیشتر می‌برد، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف تجاوز و پایان دادن به نقض‌های آشکار اراضی کشورهای همجوار منطقه‌ای اقدامی کارآمد اتخاذ کند.

وزارت خارجه عمان بر لزوم حل ریشه‌ها و دلایل بحران‌ها در منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی اسرائیل در اراضی فلسطین و عربی و توقف تجاوز به غزه طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و دادن حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ در راستای راه‌حل تشکیل دو دولت و طبق طرح صلح عربی برای تحقق صلحی عادلانه و دائمی برای تمام طرف‌ها تأکید کرد.

«حامد کرزی» حمله تجاوزکارانه رژیم جعلی اسرائیل را محکوم کرد

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان با محکوم کردن حمله تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی به ایران، آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و اقدام جامعه بین‌المللی را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها خواستار شد.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله (رژیم) اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران را نقض حاکمیت ملی کشور همسایه و برادر افغانستان می‌دانیم. این‌گونه حملات عامل افزایش تنش در منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است. از نهاد‌های مسئول بین‌المللی می‌خواهیم تا با اقدامات موثر و مناسب از گسترش تشنج در منطقه جلوگیری کنند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدار‌های قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.