کد خبر : 146578
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1403 - 13:55

اتفاقات بریکس مثبت ارزیابی می شود

اتفاقات بریکس مثبت ارزیابی می شود
سفر آقای دکتر پزشکیان به کازان، جهت حضور در اجلاس بریکس با هیات همراه علیرغم وجود برخی حاشیه ها، مثبت ارزیابی می شود.

به گزارش اطلاع با ما، اتفاقات بریکس: سفر آقای دکتر پزشکیان به کازان، جهت حضور در اجلاس بریکس با هیات همراه علیرغم وجود برخی حاشیه ها، مثبت ارزیابی می شود.

آقای عراقچی در سخنانی جالب، گفته‌است: خورشید از شرق طلوع می‌کند…
این سخن از لحاظی جالب است، زیرا دولت آقای پزشکیان برآمده از یک جریان غرب گرا (اصلاح‌طلبان ) است.
آنها که تا قبل از بریکس آمریکا را کدخدا می دانستند و فکر می کردند حیات و ممات ایران بخاطر لبخند رضایت چند کشور امکان پذیر است حالا تحت تاثیر فضای مثبت بریکس سخن از طلوع خورشید از شرق به میان آورده‌اند. بریکس کنترل نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارد

دکتر پزشکیان بعد از روزهای پرحاشیه نیویورک، در بریکس روزهای متفاوتی را تجربه می کند. وی، دیدارهای مثبتی را با سران بریکس داشته و احتمالا کمی نگاهش به غرب و شرق تغییر خواهد کرد.

پیام سلام پوتین به امام خامنه‌ای، بیشتر جنبه سیاسی و راهبردی دارد، و می خواسته اعلام کند رابطه ایران و روسیه در سطح کلان تنظیم و در حال اجراست که با تغییر دولت ها این رابطه از بین نخواهد رفت.

پول مشترک تحت عنوان ارز واحد بریکس، می تواند سلطه دلار را به پایان برساند. این اتفاقی لازم برای نجات اقتصاد وابسته ایران به دلار است.
در حالی که آمریکا دلار را بر ایران تحریم کرده و تامین آن برای دولت کار سختی می‌باشد، ارز واحد بریکس برای ایران مشکل گشاست.

آقای دکتر پزشکیان هم در بین سران بریکس به نکات مهمی اشاره کردند و گفته‌اند: بریکس، الگوی موفق همکاری برای رهایی از یک‌جانبه‌گرایی جهانی است

بریکس توانسته با اهداف بلند خود، به یک الگوی موفق همکاری میان کشورها در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شود

امیدوارم این فضای هم‌اندیشی و تبادل‌نظر گامی در جهت برپایی نظامی عادلانه‌تر و مناسباتی بر مبنای رضایت جمعی باشد.

باید دید درنهایت دست‌آوردهای نخستین حضور رئیس جمهور ایران بعنوان عضو اصلی بریکس، در این اجلاس چه خواهد بود زیرا بریکس می تواند دست‌آوردهای بسیاری برای دولت جناب پزشکیان، دولت‌های آینده و در نهایت ارتقای سطح اقتصادی مردم بهمراه داشته باشد، که به همین دلیل قبل تر هم

برچسب ها :بریکس ، پزشکیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.