کد خبر : 146038
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 12:42

راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی دستگاه‌ها ملاحظاتی درباره قانون حجاب را به رئیس مجلس اعلام کردند

برخی دستگاه‌ها ملاحظاتی درباره قانون حجاب را به رئیس مجلس اعلام کردند
احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره قانون حجاب گفت: برخی از دستگاه‌ها ملاحظاتی را به رئیس مجلس اعلام کردند و قرار شد که این ملاحظات را ظرف مدت کمی برطرف کنند و سپس این قانون به دولت ابلاغ شود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از انتخاب، قانون حجاب: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از دستگاه‌ها ملاحظاتی را به رئیس مجلس اعلام کردند و قرار شد که این ملاحظات را ظرف مدت کمی برطرف کنند و سپس این قانون به دولت ابلاغ شود.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتاً وقتی یک قانونی مسیر خودش را طی می‌کند و به مرحله تصویب شورای نگهبان می‌رسد و مجلس آن را به دولت ابلاغ خواهد کرد وظیفه دولت اجرای قانون است. برخی از مواضع در دولت مثل مواضع سخنگوی محترم شائبه‌هایی بر اینکه دولت اراده‌ای در اجرای قانون نخواهد داشت را در جامعه دامن زد.

وی ادامه داد: درحالی‌که واقعیت این است که آقای پزشکیان رئیس‌جمهور همواره علت مسائل کشور را عدم تمکین به قانون دانستند و اجرای قانون را همواره راه‌حل مشکلات کشور می‌دانند.

راستینه بیان کرد: قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از قانون‌های مهم در حمایت از خانواده و فرهنگ ایرانی‌اسلامی است که بعید می‌دانم که دولت با ابلاغش از طریق مجلس به دولت مقاومتی داشته باشد یا مخالفتی کند.

وی گفت: امروز حفظ هویت ایرانی‌اسلامی در گرو باز تعریف وظایف دستگاه‌ها در حمایت و دفاع از فرهنگ ایرانی‌اسلامی است و لذا بهتر است که هیچ‌کس این شائبه را دامن نزند که برخی از دستگاه‌ها مخالف‌اند، همه دستگاه‌ها باید خود را در برابر قانون تسلیم بدانند و آن چیزی که وظیفه همه ما است تمکین به قانون است.

راستینه اظهار کرد: به زودی رئیس مجلس این قانون را به دولت ابلاغ خواهد کرد و مطمئناً رئیس‌جمهور هم در راستای تمکین به قانون ساز‌و‌کارهای اجرایی آن را توسط دستگاه‌ها فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها ملاحظاتی را به رئیس مجلس اعلام کردند و قرار شد که این ملاحظات را ظرف مدت کمی برطرف کنند و بسترهای لازم برای اجرای قانون فراهم شود لذا رئیس مجلس تأکید کردند که دستگاه‌ها بسترهای لازم را باید فراهم کنند و به‌زودی این قانون به دولت ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به‌محض اینکه مقدمات اجرای قانون فراهم شود رئیس مجلس آن را ابلاغ خواهد کرد. همه ما متفق‌القولیم هم در مجلس و هم در بخش قابل‌توجهی از دولت که باید از خانواده حمایت کنیم و از رهاشدگی فرهنگ که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی بزرگی را شکل بدهد و مهم تر از همه آنها خانواده دچار آسیب شود که باید جلوگیری کنیم

برچسب ها :قانون حجاب ، مجلس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.