کد خبر : 145165
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 22:29

نقش نروژ در کشتار مردم فلسطین

نقش نروژ در کشتار مردم فلسطین
بیش از یک سال از نسل کشی مردم فلسطین توسط اسراییل گذشته و شهرهای نروژ تقریبا هر هفته صحنه حضور مردم عمدتا مهاجر این کشور علیه سیاست های کشورهای غربی و در حمایت از فلسطین بوده است.

به گزارش اطلاع با ما  هاتف خالدی: بیش از یک سال از نسل کشی مردم فلسطین توسط اسراییل گذشته و شهرهای نروژ تقریبا هر هفته صحنه حضور مردم عمدتا مهاجر این کشور علیه سیاست های کشورهای غربی و در حمایت از فلسطین بوده است.

در رسانه های جهانی و مدیای ایران و غرب آسیا نروژ با طرح ادعای به رسمیت شناختن فلسطین خود را حامی فلسطین نشان داده و به همراه اسپانیا و ایرلند از مواضع نسبتا روشن تری در قبال آینده فلسطین برخوردار بوده است. اخیرا نخست وزیر نروژ هم گفته در صورت اعلان حکم دادگاه بین المللی لاهه علیه نتایاهو حاضر است او را در صورت سفر به نروژ دستگیر کند.

مجموع این اظهارات این تلقی را ایجاد می کند که نروژ کشوری حامی فلسطین است و دستش به خون بی گناهی آلوده نیست. اما واقعیت چیز دیگری است.

نقش نروژ در کشتار مردم فلسطین

شرکت های اسلحه سازی نروژی که با آمریکا به صورت کاملا مستقیم همکاری دارند هیچ گاه توافق نامه ای برای عدم فروش تسلیحات به کشور ثالث در صورت عدم رضایت نروژ را امضا نکرده اند و به نوعی به آمریکا مجوز فروش تسلیحات خود را به طور مستقیم صادر کرده اند.

در زیر به سه شرکت معظم اسلحه سازی و مهمات سازی نروژ و نقش آنها در کشتار مردم فلسطین اشاره می کنم. اطلاعات زیر از روزنامه ها و تارنماهای نروژی و اطلاعات شخصی بنده پس از 16 سال زندگی در این کشور و مقالات دیگر به دست آمده است:

1. شرکت دفاعی و هوایی کونگسبرگ Kongsberg Defense & Aerospace

این شرکت که زیرمجموعه شرکت کونگسبرگ گروپ است 51 درصد سهام آن از طریق وزارت خانه تجارت و شیلات نروژ متعلق به دولت است و تصمیمات کلان و سیاست های کلی آن توسط بخش دولتی اتخاد می شود. بنابراین ادعای خصوصی بودن آن کذب است و امضا نکردن توافق نامه با آمریکا برای عدم فروش سلاح به کشور ثالث از سر وادادگی و سرسپردگی دولت نروژ به آمریکاست.

شرکت کونسبرگ تولید کننده انواع موشک های جنگی به خصوص از نوع Naval Strike Missile است. موشک ضدتانک و ضدزمین که منحصرا توسط این شرکت نروژی تولید می شود. این شرکت برای مثال در دسامبر 2023 قراردادی به ارزش 3.6 میلیارد کرون با اسپانیا منعقد کرده است.

شرکت کونگسبرگ هم چنین تولید کننده نوع پیشرفته تری از این موشک ها به نام Joint Strike Missile است که آن را در همکاری با شرکت آمریکایی رویتون Roytheon برای جنگنده های F35 تولید می کند. قراردادهایی با ژاپن و استرالیا از این دست است.

همکاری شرکت کونسبرگ با ریتون آمریکا منحصر به این موشک نیست و این دو شرکت انواع موشک های از نوع NASAMS را هم تولید می کنند. موشک هایی که به کرات و در محموله های مختلف توسط این شرکت آمریکایی به اسراییل فرستاده شده و در بمباران غزه توسط جنگنده های F35 اسراییلی استفاده شده است.

شرکت کونسبرگ هم چنین قراردادی با شرکت لاکهید مارتین سازنده جنگنده F35 دارد و در تامین بخش ها و قطعاتی از این جنگنده که به صورت مستقیم در عملیات نظامی و نسل کشی مردم فلسطین به کار رفته است سهیم است. عکس قسمت هایی از این جنگنده که در نروژ ساخته می شوند به پیوست ارسال شده است. (https://t.me/makshufmedia/241)

2. شرکت نامو Nammo

شرکت نامو که در سال 1896 تاسیس شده یک شرکت نظامی و تولید کننده مهمات است که 50 درصد سهام در دست وزارت خانه تجارت و شیلات است و یک شرکت دولتی حساب می شود. نامو تولید انواع نارنجک ها، مهمات تانک ها، مهمات بمباران F35 و راکت های دوش پرتاب را بر عهده دارد. نامو به صورت سنتی دارای شهرت منفی در فرستادن سلاح به رژیم هایی است که دستشان در خون انسان های بیگناه آلوده است. برای مثال این شرکت تامین کننده سلاح برای ترکیه در نسل کشی ارامنه بوده است. یا در دهه 1930 در جنگ چاکو در بولیوی مهمات جنگی را برای دولت تامین می کرده است. حتی در جنگ جهانی دوم هم به نازی ها اسلحه فروخته است.

سیاست این شرکت فروش اسلحه به هر کسی است که پولش را دارد! به همین دلیل بسیاری از راکت های دوش پرتاب این شرکت و ساخت کارخانه واقع در آریزونای نامو امروز سر از اسراییل و میدان غزه در آورده است. عکسی از اسلحه این شرکت در دست جانیان اسراییلی به پیوست ارسال شده است. روزنامه داگ بلاده در نوامبر 2023 نوشت که محوله ای از این شرکت به ارزش 11.2 میلیون کرون نوامبر همان سال در میانه نسل کشی غزه به صورت مستقیم از نامو در اسپانیا به اسراییل ارسال شده است.

3. چرمینگ نوبل و هل فایر Cherming nobel and Hellfire

این شرکت نروژی که تولید کننده سوخت راکت و دیگر مواد شیمیایی انفجاری است بنا به مقاله مفصل VG در بیست نوامبر 2023، دو هزار موشک در همان ماه از طریق خاک آمریکا به اسراییل ارسال کرده است.

این شرکت هم چنین تولید کننده سوخت موشک برای شرکت لاکهید مارتین است.

این خلاصه ای از نقش شرکت های اسلحه سازی نروژ در نسل کشی یک ساله اسراییل بود. چیزی که در رسانه های جهانی کمتر به آن پرداخته می شود.

برچسب ها :فلسطین ، نروژ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.