کد خبر : 143635
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:15

ترامپ: مهاجرانی که آمریکایی‌ها را می‌کشند باید اعدام شوند

ترامپ: مهاجرانی که آمریکایی‌ها را می‌کشند باید اعدام شوند
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، اظهار کرد مهاجران غیرقانونی که شهروندان آمریکا را می‌کشند باید اعدام شوند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر آرورای ایالت کلرادو، اظهار کردمهاجران غیرقانونی که شهروندان آمریکا را می‌کشند باید اعدام شوند.

ترامپ در این گردهمایی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، عملیات ملی آرورا را برای هدف قرار دادن اعضای گروه های تبهکار در این شهر آغاز خواهد کرد. شمار زیادی از اعضای گروه های تبهکاری اهل ونزوئلا، در این شهر زندگی می کنند.

نامزد جمهوری خواهان افزود: من آرورا و هر شهر دیگری را که مورد هجوم تبهکاران قرار گرفته باشد، نجات می دهم. ما این مجرمان موذی را به زندان انداخته و از کشورمان اخراج می کنیم.

وی تصریح کرد من در اینجا خواستار مجازات اعدام برای مهاجرانی هستم که شهروندان آمریکایی و یا ماموران اجرای قانون را می کشند.

این در حالی است که ترامپ اخیرا پیشنهاد استفاده از مجازات اعدام را برای برخی خلاف کاران از جمله افرادی که مرتکب قاچاق جنسی زنان و کودکان می شوند، مطرح کرده بود.

براساس این گزارش، حدود نیمی از ایالت های آمریکا مجازات اعدام را ممنوع کرده‌اند. براساس مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، در حالی که مجازات اعدام فدرال وجود دارد، اما به ندرت از آن استفاده می شود. هر گونه تغییر در این قانون باید به تصویب کنگره برسد.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که مطالعات و ارزیابی ها نشان می دهد، مهاجران بیشتر از شهروندان بومی آمریکا، مرتکب جرم و جنایت نشده‌اند.

این در حالی است که ترامپ در هفته های اخیر منتهی به انتخابات، توجه ویژه‌ای را بر روی موضوع مهاجران غیرقانونی معطوف کرده و بارها در سخنان انتخاباتی خود از اخراج گسترده این افراد از خاک آمریکا سخن گفته است. نظرسنجی های نیز نشان می دهد اغلب رای دهندگان نیز ترامپ را فرد بهتری در مقایسه با هریس برای غلبه بر بحران مهاجران غیرقانونی می دانند.

وی حدود دو هفته پیش نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت حساس پنسیلوانیا، بار دیگر به مهاجران غیرقانونی حمله کرد و آنها را افرادی وحشی و خطرناک نامید.

ترامپ درباره مهاجرانی که مرتکب جرم می شوند گفت: آنها متهم یا مرتکب جرایم فجیع از جمله کودک ربایی، قاچاق مواد مخدر، و یا عضویت در گروه های خشن و مسلح می شوند.

روز قبل از آن نیز، ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین، مهاجرانی را که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور و مرتکب جرم و جنایت می‌شوند، «هیولا» و «قاتلان سرد سنگی» و «حیوانات پست» نامید.

چندی قبل جی‌دی ونس معاون دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، اظهار کرد که در آغاز به کار دولت ترامپ، یک میلیون مهاجر را از کشور اخراج می‌کنند. دونالد ترامپ بارها وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگترین و گسترده‌ترین موج اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را آغاز خواهد کرد.

کامالا هریس نامزد دموکرات ها نیز پس از معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها در ماه اوت، بارها بر موضع خود درباره امنیت مرزها تاکید کرده است. وی همچنین ترامپ را مقصر اصلی مسکوت ماندن تصویب لایحه دو حزبی امنیت مرزی در کنگره در اوایل سال جاری دانست.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.

برچسب ها :آمریکا ، ترامپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.