کد خبر : 143442
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 13:33

دیدار و گفتگوی دکتر پزشکیان با رهبر ملی ترکمنستان

دیدار و گفتگوی دکتر پزشکیان با رهبر ملی ترکمنستان
رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به ترکمنستان، در دیدار با آقای «قربانقلی بردی محمداف»، با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، پزشکیان: رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به ترکمنستان، در دیدار با آقای «قربانقلی بردی محمداف»، با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

دکتر پزشکیان با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این سفر و ابلاغ سلام ایشان به رهبر ملی ترکمنستان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران عمیقا فرهنگ‌شناس و فرهنگ‌دوست هستند و شناخت کاملی از «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن دارند و معتقدند که دو ملت ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، خویشاوند یکدیگر نیز هستند.

رئیس جمهور برگزاری سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» را اقدامی در امتداد وحدت‌آفرینی در سطح بین‌المللی دانست و گفت: پیام امروز این سمینار و اشعار این شاعر بزرگ مبنی بر وحدت، انسجام و برادری، نشان از روح بلند ایشان دارد.

«قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور دکتر پزشکیان در مراسم سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از جنابعالی درخواست می‌کنم که سلام‌ گرم و آرزو‌های نیک بنده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برسانید.

بردی محمداف با اشاره به اشتراکات بین دو‌ کشور افزود: به کشور برادر خود خوش آمدید و امیدوارم حوزه‌های فرهنگی بین ما و شما گسترش یابد. همچنین بابت مشارکت شما در همایش امروز‌ و‌ ارائه سخنرانی مهم‌تان تشکر می‌کنم.

رئیس مصلحت خلق ترکمنستان با اشاره با سفر اخیر خود به ایران گفت: ما در صدد تعمیق روابط با همسایگان هستیم و کمیسیون همکاری‌های مشترک در این مدت عملکرد خوبی داشته است. امیدوارم در بحث اقتصادی نیز شاهد توسعه همکاری‌های فیمابین باشیم.

برچسب ها :پزشکیان ، ترکمنستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.