کد خبر : 142395
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 10:13

تحلیلی بر مساله احتمالی حمله اسراییل به ایران

تحلیلی بر مساله احتمالی حمله اسراییل به ایران
اسراییل با وجود دوبار رجزخوانی نتانیاهو و خبرسازی متعدد رسانه های غربی-عبری-عربی از احتمال حمله به ایران، به ۵ دلیل ذیل، هنوز هیچ واکنشی به وعده صادق ۲ نداده است و دچار استراگیجی است:

به گزارش اطلاع با ما تحلیلی بر مساله احتمالی حمله اسراییل– علیرضا معاف: اسراییل با وجود دوبار رجزخوانی نتانیاهو و خبرسازی متعدد رسانه های غربی-عبری-عربی از احتمال حمله به ایران، به ۵ دلیل ذیل، هنوز هیچ واکنشی به وعده صادق ۲ نداده است و دچار استراگیجی است:

1 حمله نمادین و نمایشی به ایران و یا حمله واقعی به زیرساختها، واکنش قطعی ایران را خواهد داشت و طبعا تغییر میدان درگیری، به حزب الله لبنان فرصت نفس کشیدن و بازسازی خواهد داد و پروژه حذف و نابودی کامل حزب الله (از نگاه سگیونیستها) نیمه کاره می‌ماند.

2 اروپاییها از تبعات نامشخص درگیری بزرگ شبیه به ماجرای اوکراین می‌ترسند و این ترس را علنا ابراز کرده اند، به خصوص که پای نفت به این درگیری باز شود.

3 انتخابات امریکا، هر دو حزب آمریکا را در حالت تعلیق و دست به عصا کرده است و با توجه به طوفان الاحرار و فضای بی سابقه منفی جهانی علیه اسراییل، فعلا هیچ موضع شفافی در دفاع از نتانیاهوی وحشی و منفور نمی‌گیرند.

4 اسراییل تهدید معتبر از سوی ایران و نیروهای مسلح ایران دریافت کرده است و هیچ برآوردی از رادیکالیته و حجم و شدت پاسخ ایران ندارد، به خصوص که می‌دانند با هم افزایی موفق رهبر ایران، هر تصمیم نظامی و در هر سطحی، پشتیبانی یکپارچه سیاسی و حاکمیتی خواهد داشت.

5 اسراییل روی شکاف اجتماعی در ایران ،حساب باز کرده و توان تولید استراتژی مشخص برای حمله به ایران را به نحوی که به همبستگی اجتماعی ایرانیان منجر نشود ندارد.

واضح است که حمله به خاک ایران و یا تاسیسات زیرساختی ایران،انسجام اجتماعی ایرانیان را به شدت زیاد می‌کند و این با طراحی بلندمدت غرب و اسراییل در ایجاد اصطکاکات داخلی در تعارض است.

 

برچسب ها :اسرائیل ، ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.