کد خبر : 142229
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:51

صادرات خشکبار به حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید

صادرات خشکبار به حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید
رئیس اتحادیه خشکبار گفت: سال گذشته صادرات خشکبار به یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سه سال اخیر ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، خشکبار – محمدرضا فرشچیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در نشست خبری امروز گفت: بنابر آمار سال ۱۳۹۷ قبل از پسمان‌سپاری ارزی صادرات محصولات خشکبار ۳ میلیارد دلار بود که در سال گذشته میزان صادرات به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

او از کاهش ۲۰ درصدی صادرات خشکبار طی ۳ سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست امسال ۴۶ هزار تن پسته، ۲۸ هزار تن کشمش و ۲ هزار تن انجیر صادر شده است، درحالیکه مشابه انجیر تولیدی در دنیا وجود ندارد.

فرشچیان ادامه داد: در سال ۹۸ زمانی که گفتند مکلف به بازگشت ارز خود و واگذاری به واردکننده هستیم، واردکننده واردات و صادرکننده صادرات خود را انجام داد به طوریکه در مدت زمان کوتاه ارز به کشور بازگشت و در آن بازه زمانی واردات کاهش یافته بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با اشاره به محدودیت های صادرات افزود: درگذشته نه چندان دور بیش از ۳۵ قلم کالای صادراتی همچون بادام، زیره، گردو، پسته، برگ زردآلو، قیسی و.. در سبد صادراتی قرار داشتند، درحالیکه اکنون صادرات به چند محصول پسته، خرما، کشمش و تا حدودی انجیر محدود شده است.

برچسب ها :خشکبار ، صادرات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.