کد خبر : 142000
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 22:22

راهی مناسب برای قطع بازوی اسرائیل

راهی مناسب برای قطع بازوی اسرائیل
جنگ غزه همکاری بین قدرت‌های بزرگ جنوب جهانی، که در برابر مناقشات تحت حمایت غرب مقاومت می‌کنند را تسریع کرده است.

به گزارش اطلاع با ما ،  رضا سهرابی؛ کارشناس حقوق بین‌الملل –  اسرائیل: جنگ غزه همکاری بین قدرت‌های بزرگ جنوب جهانی، که در برابر مناقشات تحت حمایت غرب مقاومت می‌کنند را تسریع کرده است. گروه بریکس به رهبری کشورهایی از جمله روسیه و محور مقاومت به رهبری ایران، می‌توانند به طور مشترک، غرب آسیای عاری از نفوذ آمریکا را شکل دهند.

همکاری استراتژیک روسیه و ایران با سرعت چشمگیر در حال توسعه است و در کنار آن، روابط روسیه با عربستان سعودی (به ویژه در حوزه اوپک پلاس) و روسیه با امارات متحده عربی (در حوزه سرمایه‌گذاری) نیز روندی مشابه دارد. این تحولات به سرعت در حال ایجاد تغییرات قابل توجهی در سراسر غرب آسیا است و پیامدهای بلندمدت این اتفاقات برای رژیم اسرائیل، فراتر از تراژدی غزه، بسیار قابل توجه خواهد بود.

همکاری بلندمدت و استراتژیک روسیه و چین، تغییرات قابل توجهی را در شرایط اقتصادی و جُغراسیاسی (ژئوپلتیک) غرب آسیا به دنبال داشته است. عضویت ده کشور در گروه بریکس و ریاست روسیه بر این گروه، از پتانسیل تبدیل بریکس به بازیگری جدی‌تر در عرصه بین‌الملل حکایت دارد، به گونه‌ای که بتواند به همتایی موثر برای سازمان‌های ضعیف و ناکارآمد، تبدیل شود.

غرب همچنان همان غرب است. گذشت زمان نیز نتوانسته خوی سلطه جویانه‌ی غربی را که هیچ محدودیت اخلاقی و سیاسی برای خود قائل نیست کنترل کند. هم اکنون آنچه اهمیت دارد واکنش جنوب جهانی به فعالیت‌های غرب است که باید دید چگونه عزم خود را برای مقابله با غرب جزم خواهد کرد.

برچسب ها :اسرائیل ، غزه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.