کد خبر : 141931
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 16:12

تقلای ستاد انتخاباتی دموکرات‌ ها برای به دست آوردن دل آمریکایی‌های مسلمان

تقلای ستاد انتخاباتی دموکرات‌ ها برای به دست آوردن دل آمریکایی‌های مسلمان
کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در راستای تلاش‌های خود برای بازگرداندن اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی مسلمان و عرب‌تبار، با نمایندگان آنها در شهر فلینت ایالت میشیگان دیدار کرد.

به گزارش اطلاع با ما ستاد انتخاباتی دموکرات‌ ها- کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در راستای تلاش‌های خود برای بازگرداندن اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی مسلمان و عرب‌تبار، با نمایندگان آنها در شهر فلینت ایالت میشیگان دیدار کرد.

این نشست بخشی از تلاش‌های متعدد هریس در روزهای اخیر برای اصلاح روابط با رای‌دهندگان عرب‌تبار و مسلمان است که در انتخابات ٢٠٢٠ از جو بایدن حمایت کرده بودند، اما اکنون به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ بایدن از اسرائیل در جنگ غزه و لبنان ناراضی هستند.

یکی از مسئولان کمپین هریس اعلام کرد که در این نشست نیم‌ساعته، او نگرانی خود را درباره میزان رنج مردم غزه، خسارت غیرنظامیان و آوارگی غیرنظامیان در لبنان ابراز کرد.

چند روز پیش نیز تیم والز، معاون کاملا هریس، با جمعی از نمایندگان جامعه اسلامی-عربی آمریکا دیدار کرد.

والز در این دیدار گفت:

من متعهد هستیم که کاخ سفید به محکوم کردن احساسات ضداسلامی و ضد عربی تحت رهبری دونالد ترامپ ادامه خواهد داد؛ اما مهمتر از آن، تعهد به مشارکت مسلمانان در این دولت نیز ادامه خواهد یافت چون در کنار یکدیگر باید به آمریکا خدمت کنیم.
والز گفت:

میزان مرگ و میر و ویرانی در غزه حیرت آور و ویرانگر است. هریس تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که رنج در غزه اکنون پایان می‌یابد و مردم فلسطین حق کرامت، آزادی و تعیین سرنوشت خود را درک می‌کنند.
در همین راستا «فیل گوردن»، مشاور امنیت ملی هریس نیز روز چهارشنبه، ۱۱ مهر با رهبران جوامع مسلمان، عرب و فلسطینی در آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

رویترز در این باره نوشت:

به نظر می‌رسد تقلای ستاد انتخاباتی دموکرات برای به دست آوردن دل مخاطبان مسلمان شکست خورده چرا که بعد از رد درخواست آنان برای سخنرانی یک فلسطینی در اجلاس دموکرات‌ها در ماه اوت، آنها مطمئن شده‌اند که دولت بایدن دست از حمایت بی‌چون‌وچرا از اسرائیل برنخواهد داشت.

به همین دلیل اکثریت جامعه اسلامی و عرب آمریکا به خصوص در میشیگان، به‌عنوان یکی از ایالت‌های مهم در انتخابات، از هم‌کیشان خود درخواست کرده‌اند به هریس رای ندهند.

برچسب ها :دموکرات ، مسلمان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.