کد خبر : 140889
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 9:49

فرونشستن غبارها؛ آیا موشک‌های سپاه به اهداف خود اصابت کرد؟

فرونشستن غبارها؛ آیا موشک‌های سپاه به اهداف خود اصابت کرد؟
مطابق حداقلی‌ترین برآوردها بین ۳۵ تا ۴۰٪ از موشک‌های ایران به اهداف خود اصابت کرده‌اند. ایران حداقل خود را برای ۳ واکنش بعدی آماده کرده است.

به گزارش اطلاع با ما فرونشستن غبارها- مطابق حداقلی‌ترین برآوردها بین ۳۵ تا ۴۰٪ از موشک‌های ایران به اهداف خود اصابت کرده‌اند. ایران حداقل خود را برای ۳ واکنش بعدی آماده کرده است. ایران با کمترین حد توان موشکی خود، نهایت توان پدافندی اسرائیل را آشکار و آن را از کار انداخت. قطعا حملات ایران به پایگاه هوایی نواتیم و دیگر پایگاه‌های اسرائیل تلفات جانی و نظامی داشته است.
نیویورک‌تایمز
حمله موشکی ایران به اسرائیل سه نقطه را هدف قرار داده و اصابت پرتابه‌های ایرانی به نزدیکی مقر موساد در تل‌آویو، پایگاه هوایی نواتیم واقع در جنوب و گدرا در نواحی مرکزی اسرائیل تایید شده است.

گزارش زنده سي‌ان‌ان از تل‌آویو
این حمله بسیار بزرگ‌تر از حمله آوریل (وعده صادق ۱) است و توسط سریع‌ترین و خطرناک‌ترین موشک‌های بالستیک انجام شده است. جدیدترین تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که موشک‌های ایرانی به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل اصابت کرده است.

بی‌بی‌سی
آژیر خطر حوالی ساعت ۱۹:۳۰ در اسرائیل به‌صدا در آمد و چند دقیقه بعد صدای انفجارها در سراسر اسرائیل شنیده ‌شد. سپاه پاسداران از اصابت ۹۰٪ موشک‌ها خبر می‌دهد. بخش راستی آزمایی بی‌بی‌سی با بررسی تصاویر موجود اصابت موشک‌ها به پایگاه هوایی نواتیم را تایید می‌کند.

فايننشيال تایمز
علی‌رغم اظهارات مقامات اسرائیل، برخی افراد مطلع تائید کرده‌اند که در حمله موشکی ایران به اسرائیل، زیرساخت‌های نظامی و اطلاعاتی در نزدیکی تل‌آویو و سایر تاسیسات در دیگر نقاط اسرائیل مورد اصابت قرار گرفته است.

اسراییل هیوم
در اثر حمله ایران حدود ۱۸۶۴ آژیر هشدار در سراسر کشور به صدا درآمد. اصابت سه ضربه تایید شده که در اثر آن سه نفر در تل آویو جراحات جزئی دیده‌اند.

ایران مقر موساد در تل‌آویو و پایگاه‌های هوایی ارتش را هدف قرار داد. اصابت موشک به نزدیکی موساد را می‌توان به عنوان پیامی واضح از سوی ایران تفسیر کرد که نشان می‌دهد توانایی‌های اطلاعاتی و موشکی آن می‌تواند دارایی‌های استراتژیک اسرائیل را هدف قرار دهد.

هاآرتص
ایران حدود ۱۸۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد اما این بار نسبت موشک‌های بالستیک بیشتر بود و در نتیجه خسارت وارده نیز بیشتر شد. اسرائیل هرگز با حمله‌ای در این مقیاس مواجه نشده‌اند.

جروزالم پست
حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل نشان‌دهنده تلاش تهران برای عادی‌سازی این نوع حملات است. پس از حمله بزرگ در آوریل و تهدید به یک حمله دیگر در اوت، این حملات بحران‌های مکرری در اسرائیل ایجاد کرده است. آژیرهای خطر در سراسر تل‌آویو به صدا درآمدند و موشک‌های ایرانی در تمام آسمان کاملا قابل مشاهده بود.

برچسب ها :سپاه ، موشک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.