کد خبر : 140085
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 10:38

در همایش پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم؛

مومنی: اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم

مومنی: اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم
وزیر کشور در همایش پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش، بر نقش حیاتی آن در آینده کشور تأکید کرد و خواستار بررسی درمان‌های جدید برای معتادان شد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دانشجو، آموزش و پرورش: اسکندر مومنی، وزیر کشور، در همایش پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان که بر مبنای برنامه هفتم توسعه برگزار شد، به اهمیت آموزش و پرورش در آینده کشور اشاره کرد. وی بیان کرد: “اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم و کشور ما در عرصه دانش، تعلیم و تربیت موفق باشد، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم. ” وی افزود: “اگر همه مأموریت‌ها را کنار بگذاریم و فقط به حوزه آموزش توجه کنیم، کافی است. ”

اسکندر مومنی همچنین به اهمیت درمان معتادان اشاره کرد و اظهار داشت: “ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری معتادان متجاهر در کشور فراهم شده و کمبود ظرفیت برای نگهداری آنها نداریم. ” وی با تأکید بر لزوم درمان هدفمند معتادان افزود: “اگر درمان هدفمند نباشد، همواره به حجم معتادین قبلی افزوده می‌شود، بنابراین باید روی درمان معتادان تاکید ویژه شود. ”

وزیر کشور همچنین بر ضرورت بررسی درمان‌های جدید برای معتادان تأکید کرد و گفت: “نوع درمان‌های جدید معتادان باید بررسی شود و متناسب با وضعیت کشور آنها درمان شوند. ” وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این حوزه اشاره کرد و افزود: “در کشور ما سمن‌های مختلفی برای درمان معتادین وجود دارند که با روش‌های متفاوت درمان می‌کنند؛ به شیوه درمان این سمن‌ها هم باید توجه شود. “

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.