کد خبر : 138405
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 21:50

روایت جنگ

روایت جنگ
امروز روز سوم درگیری‌ها در جبهه جنوب لبنان و شمال رژیم صهیونیستی بود. دیروز رژیم صهیونیستی طی حملات بی‌سابقه‌ای نیمی از گستره قلمرو لبنان رو هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش اطلاع با ما  روایت جنگ- امروز روز سوم درگیری‌ها در جبهه جنوب لبنان و شمال رژیم صهیونیستی بود. دیروز رژیم صهیونیستی طی حملات بی‌سابقه‌ای نیمی از گستره قلمرو لبنان رو هدف حملات خود قرار داد. البته حزب‌الله نیز در واکنش به این حملات، با گسترش برد حملات خود به عمق ۵۰ کیلومتری فلسطین اشغالی مناطق و اهداف مختلفی از جمله شهر حیفا، پایگاه‌های رامات دیوید و عمیعاد و کارخانه اسلحه‌سازی رافائل رو با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار داد. امروز نیز اگرچه شدت حملات دو طرف کمتر بود اما در همان گستره جغرافیایی دیروز ادامه یافت.

 روند نظامی

در ساعات ابتدایی صبح حزب‌الله در ۴ موج، موشک‌های زیادی به جنوب و شرق حیفا و مناطق وسیعی در جلیل شلیک کرده. این حملات با استفاده از موشک‌های فادی ۱ و فادی ۲ بوده است. مقاومت عراق هم اعلام کرد که به یک هدف مهم در جولان اشغالی با پهپاد الأرفد حمله کرده.

در ادامه حملات صبح، کارخانه تولید مواد منفجره رژیم صهیونیستی در منطقه زخرون در ۶۰ کیلومتری مرز نیز مورد حمله قرار گرفت.

موج بعدی حملات حزب‌الله قبل از ظهر به حیفا و شهرک کریات‌شمونه بود.

در واکنش به این حملات، اسرائیل گفت که موج جدید حملات هوایی به مناطق جنوبی لبنان رو شروع کرده و در حدود ظهر شرق استان البقاع مورد حمله جنگنده‌های هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

امروز عصر نیز جنگنده‌های هوایی اسرائیل یک ساختمان ۶ طبقه‌ای در منطقه «الغبیری» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت رو هدف قرار دادند. گفته شده هدف از این حمله، ترور فرمانده سامانه‌های موشکی حزب‌الله است. البته حزب‌الله نیز بلافاصله در پاسخ به این حمله به شهرک‌های عكا، نهاريا، رأس الناقورة، حيفا، كريات بياليك و خليج حيفا حمله موشکی کرده است.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای گفت که به صورت رسمی وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شده است و سپس به پایگاه پشتیبانی شمشون با موشک فادی 3 حمله کرد. این سنگین‌ترین موشکیه که حزب‌الله در طول این چند ماه استفاده کرده است.

وزارت بهداشت لبنان گفت از دیروز تاکنون در حملات صهیونیست‌ها ۱۴ آمبولانس هدف قرار گرفته و ۵۶۴ نفر از جمله ۵۰ کودک و ۹۴ زن به شهادت رسیدند. گرچه به دلیل سانسور نظامی شدید از تلفات رژیم صهیونیستی اطلاعی در دست نیست اما طبق اخبار چند تن از شهرک‌نشینان زخمی شدند.

روندهای سیاسی

وزیر خارجه چین به وزیر خارجه لبنان گفت که پکن قاطعانه از لبنان در محافظت از حاکمیت، امنیت و عزت ملی این کشور حمایت می‌کنه. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم ضمن نگرانی از وضعیت خاورمیانه، حملات اسرائیل رو محکوم کرد و گفت شهروندان سریع از لبنان خارج بشوند. رئیس‌جمهور عراق نیز گفت که ما کنار برادران لبنانی و فلسطینی خود می‌مانیم.

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای گفت که جنایات اسرائیلی‌ها رو محکوم می‌کنیم و باید سریعا آتش‌بس برقرار بشه. بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اوضاع منطقه رو بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت با حملات اسرائیل به لبنان اوضاع به سمت یه جنگ فراگیر داره نزدیک میشه.

پزشکیان هشدار داد که وضعیت ممکنه به یه درگیری منطقه‌ای تبدیل بشه که برای آینده جهان خطرناکه و ادامه داد که باید مانع از اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل بشیم.

آمریکا گفت که در پاسخ به تشدید اوضاع منطقه، نظامیان بیشتری رو به غرب آسیا می‌فرسته

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت که سید حسن نصرالله هرگز اهل تسلیم شدن نیست.

برچسب ها :اسرائیل ، لبنان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.