کد خبر : 137521
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1403 - 11:14

لبنان:اسرائیل با تجاوزاتش تعداد آوارگان شمال را بیشتر می‌کند

لبنان:اسرائیل با تجاوزاتش تعداد آوارگان شمال را بیشتر می‌کند
وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر از شکست‌های قبلی خود درس نگرفته و به دنبال کشاندن کل منطقه به جنگی ویرانگر است، تاکید کرد اسرائیل با زور و تجاوزات نظامی نمی‌تواند آوارگان شمال اراضی اشغالی را برگرداند و تعداد آنها را بیشتر می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از تسنیم، «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، روز گذشته در جلسه شورای امنیت که به منظور بررسی حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر به لبنان برگزار شده بود، اعلام کرد: این حمله سایبری، یک جنایت جنگی تمام عیار است.

عبدالله بو حبیب تاکید کرد که اسرائیل نمی‌تواند آوارگان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی را با زور اسلحه و عملیات‌های نظامی به این شهرک‌ها برگرداند؛ بلکه با این حملات خود، تعداد آوارگان شمال را بیشتر خواهد کرد. بعد از حمله تروریستی سایبری اسرائیل علیه لبنان، از این پس هیچکس در جهان در امان نخواهد بود. تجاوزات اسرائیل فراتر از حد تصور است و شورای امنیت باید وظیفه خود را در برابر انسانیت بر عهده بگیرد و اسرائیل را مجبور به توقف تجاوزات در همه جبهه‌ها کند.

وزیر خارجه دولت موقت لبنان افزود: اسرائیل طی روزهای گذشته یک حمله تروریستی سایبری به لبنان انجام داده و همچنین جنگنده‌های این رژیم با ارتفاع کم در بیروت پرواز می‌کنند که موجب ایجاد رعب و وحشت به ویژه در میان کودکان شده است. همچنین در حمله وحشیانه‌ای که اسرائیلی‌ها روز جمعه به منطقه مملو از عابران پیاده انجام دادند، 16 نفر به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: این تجاوزات اسرائیل، بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی لبنان را در وضعیت اضطراری بی‌سابقه قرار داده است. جراحات ناشی از حمله تروریستی سایبری در میان شهروندان لبنانی، موجب ازدحام بیش از حد زخمی‌ها در بیمارستان‌ها شده و ظرفیت بیمارستان‌ها پاسخگوی این همه مجروح نیست. استفاده از ابزارهای غیرنظامی مانند وسایل ارتباطی به عنوان ابزارهای جنگی، زندگی غیرنظامیان را تهدید می‌کند و در قالب جنایات جنگی قرار دارد.

بوحبیب تاکید کرد: بر اساس پروتکل کنوانسیون ژنو ، ابزارهای جنگی باید به شکل محافظت شده و محتاطانه مورد استفاده قرار بگیرند و از وارد کردن خسارت و ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان باید جلوگیری شود. این در حالی است که اسرائیل همه این قوانین را زیر پا می‌گذارد و نباید اجازه داد که این رژیم از مجازات و پاسخگویی به خاطر جنایت‌هایی که انجام می‌دهد، فرار کند.

عبدالله بو حبیب تصریح کرد: اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و بشردوستانه احترام نمی‌گذارد و باید این رژیم را به خاطر جنایت‌هایش محاکمه کرد. اسرائیل از شکست‌های خود در لبنان در سال 2000 درس نگرفته و کاری که اکنون انجام می‌دهد، چیزی تکرار زشت جنایات و شکست‌های قبلی آن نیست و ممکن است کل منطقه را به سمت جنگی ویرانگر بکشاند که کاملا متفاوت از جنگ‌های قبلی خواهد بود.

وی ادامه داد: تهدیدات و ماجراجویی جدیدی که اسرائیل به ما وعده می‌دهد، تنها تکرار جنایت‌ها و شکست‌های قبلی این رژیم بوده و منجر به یک جنگ منطقه‌ای ویرانگر خواهد شد. بنابراین لبنان از شورای امنیت می‌خواهد تا اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را در نقض حاکمیت لبنان مسئول بداند.

بو حبیب گفت: ما خواستار اقدام عملی جدی در این زمینه هستیم و نمی‌خواهیم قطعنامه‌های جدیدی که صرفاً روی کاغذ باقی می‌ماند، صادر شود.

دیروز جمعه شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه اضطراری برای بررسی پیامدهای تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، از جمله حمله تروریستی سایبری به این کشور برگزار کرد. این جلسه ساعاتی بعد از تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به یک ساختمان مسکونی 8 طبقه در ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، در حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر به لبنان که منجر به انفجار دستگاه‌های مختلف ارتباطی شد 37 نفر در این کشور به شهادت رسیده و 2931 نفر هم زخمی شدند.

برچسب ها :اسرائیل ، لبنان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.