وزیر ارتباطات: زمان جهانی شدن پیامرسانهای ایرانی فرا رسیده است
به گزارش اطلاع با ما به نقل از مشرق، «ستار هاشمی»، در نشست خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزارتخانه و مدیران پلتفرمها و پیام رسانهای بومی برگزار شد، گفت: «پلتفرمهای بومی به مرحلهای از بلوغ رسیدهاند که توان حضور در عرصه بینالمللی را دارند.»
او با اشاره به ظرفیت موجود در توسعه فعالیتهای پلتفرمهای بومی در عرصه بینالمللی و منطقهای، تأکید کرد که زمان ورود این پلتفرمها به عرصه بینالملل فرا رسیده است: «ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت میکنیم.»
هاشمی مهمترین هدفشان در حال حاضر را حضور پیامرسانهای ایرانی در عرصه بینالملل مطرح کرد؛ به ویژه در میان کشورهای منطقه یا کشورهای همپیمان همچون سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس.
اظهارات وزیر ارتباطات با این سؤال همراه میشود که آیا پیامرسانهایی که در ایران چندان محبوب نیستند، در دنیا محبوب میشوند؟ بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا که به بهمن 1402 باز میگردد، 46.5 درصد مردم از «اینستاگرام»، 35.3 درصد از «واتساپ»، 34.6 درصد از «تلگرام»، 25.2 درصد از «ایتا»، 24.1 درصد از «روبیکا» و 8.7 درصد نیز گفتهاند از «بله» استفاده میکنند. میزان استفاده از سایر پیامرسانها و شبکههای اجتماعی کمتر از 7 درصد بوده است.
این آمار در حالی رقم خورده که سه پلتفرم محبوب ایرانیها، فیلتر هستند و تلاشهای زیادی برای جایگزینی پیامرسانهای داخلی با خارجی در دولت سیزدهم انجام شده است.
وزارت ارتباطات حمایت از پلتفرمهای بومی را دنبال میکند
به گفته هاشمی، وزارت ارتباطات حمایتهای خود از پلتفرمها و پیامرسانهای بومی را متناسب با اقتضات و شرایط روز دنبال میکند: «وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیامرسانهای داخلی صحبت می کنیم؛ منظور حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده باشد.»
وزیر ارتباطات یکی از موانع فراروی ارائه خدمات بر بستر پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی را «حبس دادههای مردم توسط برخی نهادها و سازمانهای دولتی» عنوان کرد و گفت: «در دولت جدید، حتما قانون دادهها و اطلاعات ملی (دوام) را برای آزادسازی دادههای مردم با جدیت پیگیری میکنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم خدمترسانی بر بستر سکوهای داخلی توسعه پیدا کند.»
او در این جلسه، رشد و توسعه پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی را «قابل تقدیر» توصیف کرد، البته به اعتقاد هاشمی پیامرسانهای داخلی باید با بهبود و ارتقای کیفیت خدمات، به افزایش رضایتمندی مردم به عنوان اصلیترین مؤلفه ارتقای سرمایه اجتماعی کشور کمک کنند.
برچسب ها :پیامرسان ، وزیر ارتباطات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0