کد خبر : 112162
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 21:56

شوق کریپتو «همستر»

شوق کریپتو «همستر»
شوق کریپتو «همستر» ایران را فرا گرفته است. این نشان دهنده ضعف اقتصادی است

به گزارش اطلاع با ما  مجید محمدلو: شوق کریپتو «همستر» ایران را فرا گرفته است. این نشان دهنده ضعف اقتصادی است
رانندگان تاکسی و دوچرخه سواران در حالی که پشت چراغ قرمز در جریان موج گرمای اوایل تابستان منتظر هستند، با سرعت به تلفن همراه خود ضربه می زنند. برخی از عابر پیاده نیز همین کار را می کنند. افراد زیاد جدید عضو تلگرام شده اند. همه آنها معتقدند که می توانند ثروتمند شوند.
موضوع مورد توجه شدید آنها؟ برنامه “همستر کمبت”.

جدای از شور و شوق گسترده تر کریپتو، ظهور این اپلیکیشن در ایران حقیقت تلخ تری را نشان می دهد که اقتصاد ایران بیمار شده است.
حتی در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری وعده هایی در مورد احیای اقتصاد کشور می دهند، ایرانی ها که سال ها درباره بیت کوین می شنوند و پیشرفت احتمالی برخی از اطرافیانشان در این زمینه را دیده اند، اکنون از این برنامه استفاده می کنند به این امید که ممکن است روزی نتیجه دهد بدون اینکه بدانند چه کسی پشت آن است.

امیر رشیدی، مدیر حقوق دیجیتال و امنیت در گروه میان، گفت: “صادقانه این موضوع نشان دهنده وضعیت اقتصاد ایران است، تلاش در راستا و امید به هرچیزی که ممکن است روزی به چیزی ارزشمند تبدیل شود.”

مساله اصلی این است که در فضای اقتصادی که تورم آن بالا است، خرید و فروش هر چیزی می تواند سودده باشد، بنابراین هر ایرانی ممکن است کسی را بشناسد که بدون تلاش سود خوبی از خرید و نگه داشتن دلار، مسکن، خودرو و یا فلزات گران بها به دست آورده است. این پول های باد آورده از محل نوسان گیری از کالاهای سرمایه ای، در کنار عدم حمایت از تولید باعث شده است که ترغیب به امید بستن به راه های پوچ و آسان برای به دست آوردن پول شوند.

 

برچسب ها :اقتصاد ، همستر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.