کد خبر : 111778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 12:56

انحصار تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ بدون مجوز باشگاه‌ها

انحصار تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ بدون مجوز باشگاه‌ها

به گزارش اطلاع با ما  فدراسیون فوتبال ایران دستورالعملی برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاه‌ها صادر کرده است. این روش در سایر لیگ‌های معتبر جهانی مرسوم نیست و مدیریت تبلیغات محیطی معمولاً به صورت قانونی و توافقی انجام می‌شود. سه روش متداول برای مدیریت

به گزارش اطلاع با ما  فدراسیون فوتبال ایران دستورالعملی برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاه‌ها صادر کرده است. این روش در سایر لیگ‌های معتبر جهانی مرسوم نیست و مدیریت تبلیغات محیطی معمولاً به صورت قانونی و توافقی انجام می‌شود. سه روش متداول برای مدیریت تبلیغات محیطی عبارتند از: واگذاری تبلیغات به سازمان لیگ با حسابرسی شفاف، همکاری مشترک باشگاه‌ها و سازمان لیگ، و اختصاص تبلیغات به باشگاه‌های میزبان. اجباری کردن این قراردادها بدون کسب مجوز و توافق از باشگاه‌ها ممکن است به چالش‌های حقوقی و نارضایتی آنها منجر شود.

به نظر می‌رسد که تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاه‌ها، موجب بروز برخی انتقادات و ابهامات شده است. این نوع مدیریت تبلیغات محیطی در هیچ‌یک از لیگ‌های معتبر جهانی مرسوم نیست و به صورت قانونی و توافقی انجام می‌گیرد.

در اکثر کشورها، روش‌های متداول برای مدیریت تبلیغات محیطی عبارتند از:

1. واگذاری تبلیغات به سازمان لیگ با اعلام شفاف حسابرسی و درآمدها به باشگاه‌ها:

در این روش، باشگاه‌ها به اختیار خود تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ واگذار می‌کنند و سهم خود را به صورت سالانه دریافت می‌کنند.

2. همکاری مشترک باشگاه‌ها و سازمان لیگ:

در این روش، درآمدهای تبلیغات محیطی به نسبت‌های مشخصی بین سازمان لیگ و باشگاه‌ها تقسیم می‌شود، معمولاً به صورت 70 درصد برای باشگاه‌ها و 30 درصد برای سازمان لیگ.

3. اختصاص تبلیغات محیطی به باشگاه‌های میزبان:

هر باشگاه در ورزشگاه خانگی خود تبلیغات محیطی را به صورت مستقل مدیریت می‌کند.

بنابراین، اجباری کردن قراردادهای تجاری سازمان لیگ برای باشگاه‌ها بدون کسب مجوز از آنها و بدون انجام توافقات قانونی و شفاف، می‌تواند به چالش‌های حقوقی و مالی منجر شود و ممکن است موجب نارضایتی باشگاه‌ها شود. از این رو، ضروری است که فدراسیون فوتبال ایران به بازنگری در این دستورالعمل پرداخته و راه‌حل‌های متعارف‌تر و قانونی‌تری را برای مدیریت تبلیغات محیطی در نظر بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.