کد خبر : 142219
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:40

در جریان معاملات امروز ۱۶ مهر ماه:

۶۹۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

۶۹۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد
کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز حجم معاملات بورس ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۱۳۴ میلیارد تومان بود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نقدینگی – کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگوی گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۷۷۶۵ واحدی و ثبت ۰.۳۷ درصد کاهش به ۲۰۹۳۹۹۱ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۱۶۳۱ واحدی و ثبت ۰.۲۳ درصد منفی به ۶۹۷۰۲۳ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۱۳۴ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۴۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۶۹۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی بودیم.

آسایش اظهار کرد: ۲۷ درصد بازار یعنی ۲۰۱ نماد مثبت و ۷۳ درصد بازار یعنی ۵۵۶ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت فلزات اساسی به میزان ۱۰ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت محصولات شیمیایی با ۱۲۷ میلیارد تومان خروج پول بود.

او گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی بازار امروز نیم نگاهی به صنایع صادراتی داشت و همچنین کاهش هیجان مربوط به تحولات منطقه باعث شد بخشی از صف‌های فروش جمع و به سمت مثبت حرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.