کد خبر : 143542
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 10:27

۴ خدمت پلیس راهور اینترنتی شد

۴ خدمت پلیس راهور اینترنتی شد
رئیس پلیس راهور فراجا با تشریح اقدامات انجام شده در هفته فراجا از غیرحضوری شدن ۴ خدمت پلیس راهور و هوشمند سازی کنترل ترافیک خبر داد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایسنا،  پلیس راهور : سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه در هفته فراجا، اقدامات گسترده ای توسط پلیس راهور انجام و از طرح های جدید زیادی رونمایی شد گفت:‌ یکی از اقدامات فرهنگی مهم در این هفته، تأکید بر گسترش طرح «همیاران پلیس» بود، این طرح به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم پلیس راهور است و هدف اصلی این برنامه، آموزش کودکان برای درک درست از زندگی اجتماعی و مسئولیت‌پذیری است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای جامع‌تر با عنوان «همیاران زندگی» را نیز داریم که به دنبال آن است تا علاوه بر آموزش اصول رانندگی ایمن، کودکان در حوزه‌های مختلفی مانند محیط زیست، مصرف انرژی و کمک به سالمندان نیز مهارت‌های اجتماعی کسب کنند. من از رئیس جمهور محترم دعوت می کنم تا در کنگره طلایه‌داران ترافیک شرکت کرده و به توسعه این طرح یاری رساند.

۴ خدمت پلیس راهور، اینترنتی شد

حسینی گفت: در راستای هوشمندسازی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات راهور، چهار طرح جدید در حوزه خدمات غیرحضوری افتتاح شد. این طرح‌ها شامل درخواست رفع سد معبر، استعلام کروکی برخط، استعلام تاریخچه پلاک و ویرایش اطلاعات تماس مالک وسیله نقلیه بودند. این خدمات به صورت اینترنتی و آنلاین در دسترس هموطنان قرار گرفته‌اند و از مهم‌ترین مزایای آن‌ها می‌توان به کاهش نیاز به مراجعه حضوری، تسریع در ارائه خدمات و دسترسی به سوابق الکترونیکی تصادفات اشاره کرد. این طرح‌ها نه تنها به بهبود خدمات‌رسانی کمک می‌کنند، بلکه در روان‌سازی ترافیک نیز مؤثر خواهند بود.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی در تابستان ۱۴۰۳

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم پلیس راهور در سال جاری، کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی است؛ افزود: افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳، تأثیر مثبتی بر کاهش تصادفات داشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور، شاهد کاهش ۱۹ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی بوده‌ایم. افزایش نرخ جرایم، همراه با بهبود اقدامات نظارتی و اجرایی، نقش مهمی در کاهش این آمار داشته است. همچنین ۵۰ درصد این کاهش به طور مستقیم به افزایش نرخ جریمه‌ها مرتبط است.

رییس پلیس راهور فراجا ادامه داد: در اقدامی نوآورانه، راه‌اندازی سامانه رسیدگی اینترنتی به جریمه‌های رانندگی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد. با این سامانه، رانندگان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، به طور آنلاین جریمه‌های خود را پیگیری و پرداخت کنند. این اقدام گامی مؤثر در کاهش ترافیک ادارات پلیس و تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان خواهد بود.

افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات

حسینی با بیان اینکه در هفته فراجا، پلیس راهور با معرفی خودروهای برقی به ناوگان خود، گامی بلند در راستای استفاده از فناوری‌های نوین و حفاظت از محیط زیست برداشت، گفت: خودروهای برقی تازه وارد با قابلیت پیمایش ۴۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ، نشانگر توجه ویژه به انرژی‌های پاک و کاهش آلاینده‌ها هستند. این خودروها، که با همکاری شرکت خودروسازی بهمن موتور تهیه شده‌اند، قابلیت حضور در جاده‌ها و معابر شهری را دارند و به بهبود کیفیت هوای شهرها کمک می‌کنند.

همچنین، پلیس راهور در هفته فراجا به بهبود زیرساخت‌های هوشمند نظارت بر ترافیک پرداخت و تعداد دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و تخلفات در جاده‌ها و معابر شهری را افزایش داد. این دوربین‌ها که به سیستم‌های پیشرفته تحلیل داده و هشدارهای خودکار مجهز هستند، به کاهش سرعت‌های غیرمجاز و کنترل بهتری بر رفتارهای خطرناک رانندگی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی، پلیس راهور فراجا جلساتی را با بیمه مرکزی ایران برگزار کرد تا همکاری‌های بیمه‌ای و ترافیکی را افزایش دهد، گفت: از جمله موضوعات مطرح‌شده در این جلسات، ارزیابی رفتارهای رانندگی برای تعیین حق بیمه بود که مقرر شد تا در آینده سیستم‌های پیشرفته‌تری برای ارزیابی دقیق‌تر رفتارهای رانندگان و ارتباط آن با حق بیمه پیاده‌سازی شود. این همکاری‌ها می‌تواند علاوه بر کاهش تصادفات، به مدیریت بهتر هزینه‌های بیمه‌ای و تشویق رانندگان به رعایت قوانین ترافیکی کمک کند.

هوشمندسازی مدیریت ترافیک با افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی تهران

وی با اشاره به مراسمی که با حضور مقامات ارشد انتظامی و شهری برگزار و مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی پلیس راهور تهران افتتاح شد اظهار کرد: این مرکز به عنوان یک ابزار کلیدی برای افزایش شفافیت و بهبود خدمات ترافیکی در شهر تهران است. با توجه به حجم بالای تردد در تهران و مشکلات ناشی از آن، راه‌اندازی این مرکز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود. این مرکز با ارائه اطلاعات لحظه‌ای از وضعیت ترافیک، به شهروندان کمک خواهد کرد تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفرهای خود داشته باشند.

رییس پلیس راهور فراجا ذز خاتمه تاکید کرد: در هفته فراجا، همکاری نزدیک پلیس راهور و سازمان اورژانس کشور بار دیگر مورد تأکید قرار گرفت. با همکاری مشترک این دو نهاد، در شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و امدادرسانی سریع به مصدومان، نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای خواهیم داشت. اگرچه آمار جانباختگان تصادفات کاهش یافته است، اما تعداد مصدومان همچنان نگران‌کننده است. به همین دلیل، همکاری هر دو نهاد برای کاهش مصدومان و بهبود خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان در طرح زمستانی امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر یکی از چالش‌های موجود، کمبود و فرسودگی ناوگان آمبولانس است. پلیس راهور متعهد شده است تا با رفع موانع موجود، در نوسازی ناوگان آمبولانس همکاری کند. این موضوع در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی اورژانس بسیار مؤثر خواهد بود.

برچسب ها :پلیس راهور ، فراجا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.