کد خبر : 53882
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 21:58

کمبود امنیت در برنامه‌های بانکی، حملات کلاهبرداری اینترنتی به ۵ میلیارد ریال افزایش یافت

کمبود امنیت در برنامه‌های بانکی، حملات کلاهبرداری اینترنتی به ۵ میلیارد ریال افزایش یافت
معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نشان می‌دهد که حملات کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از تکنیک بروزرسانی برنامه‌های بانکی در یزد، به صورت مضاعف در طول ده روز اخیر گسترش یافته است.

به گزارش اطلاع با ما  معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نشان می‌دهد که حملات کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از تکنیک بروزرسانی برنامه‌های بانکی در یزد، به صورت مضاعف در طول ده روز اخیر گسترش یافته است. میزان مالی که از شهروندان به دست آمده، با بیش از ۵ میلیارد ریال بسیار قابل توجه است.

معاون فضای مجازی دادستان تأکید کرده که باید برنامه‌های بانکی از طریق منابع رسمی و ایمن نصب و به‌روزرسانی شوند. این تأکید به نیازمندی بهبود امنیت در سیستم‌های بانکی و توجه به جلوگیری از حملات کلاهبرداری اشاره دارد.

از اهمیت آگاهی شهروندان نیز در تحلیل بیان شده و خواسته شده است تا برنامه‌های بانکی خود را از طریق سایت‌های رسمی بانک‌ها نصب و به‌روزرسانی نمایند. این تحلیل نشان می‌دهد که مسائل امنیتی و فناوری اطلاعات در زمینه بانکداری باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد تا از افتراقات و ضررهای احتمالی به جامعه جلوگیری شود.

کلاهبرداری‌های میلیاردی از طریق همراه بانک‌های جعلی / مردم مراقب باشند

برچسب ها :امنیت ، بانک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.