کد خبر : 146486
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1403 - 11:24

کاوه خداشناس: تنوع آثار جشنواره ۴۱ فیلم کوتاه تهران زیاد بود

کاوه خداشناس: تنوع آثار جشنواره ۴۱ فیلم کوتاه تهران زیاد بود
کاوه خداشناس با حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه محل خردمندی سینما است و ساحت و الفبای خود را دارد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آثار جشنواره ۴۱ فیلم کوتاه تهران: کاوه خداشناس بازیگر سینما، تلویزیون با حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره بازی در فیلم کوتاه پای پرواز، آثار این دوره از جشنواره، کمیت و کیفیت آثار و فعالیت این روزهای خود سخن گفت.

خدا شناس بازیگر مطرح سینما و تلویزیون درباره تنوع آثار در جشنواره ۴۱ فیلم کوتاه تهران بیان کرد: بنظرم تنوع آثار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خیلی زیاد است. به تیم برگزاری جشنواره خسته نباشید می‌گویم. در این یکی دو شب اخیر از طریق فضای تلویزیون شبکه چهار و آموزش مصاحبه‌های آقای آذرپندار و دیگر افراد جشنواره شنیدم و به همه دست‌اندر کاران خسته نباشید می‌گویم.

وی ادامه داد: البته احساس کردم یک مقدار مبحث کمیت خیلی در جشنواره مانور داده می‌شود. حتما کمیت حائز احترام است؛ اما فکر می‌کنم کاش بشود در زیرساخت‌های کیفیتی کارها هم اتفاقات بهتری بیوافتد‌ و در خود کلاس‌های آموزشی انجمن سینمای جوانان، کلاس‌های آموزشی که برگزار می‌شود همه چیز بر روی کمیت و تعداد آثار ارسالی و تعداد عکس‌ها ملاک قرار داده نشود. کارهای این دوره از جشنواره را دیدم، تلاش‌ها و زحمت‌های بسیاری شده است و به همه خسته‌نباشید می‌گویم.

کاوه خدا شناس درباره فیلم کوتاه گفت: فیلم‌کوتاه جایی است که اصطلاحا محل خردمندی سینما است، جایی است که فیلمساز با جسارت بیشتری می‌تواند کار و مضمون خود را ارائه دهد‌. امیدوارم به این بخش ایده، خردمندی و اندیشه ورزی فیلم کوتاه بیشتر دقت شود. بخشی از فیلم‌ها را می‌بینم که گرایش‌هایی دارند،‌ برای مثال قرار بود فیلم تبدیل به تله فیلم شود اما فیلم را کوتاه و جمع و جور و تبدیل به ۱۵ دقیقه کرده‌اند. بنظرم فیلم کوتاه، ساحت و الفبای خود را دارد و باید در آن چارچوب اثر خود را ارائه دهد.

وی درباره جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه بیان کرد: بنظرم در این دوره از جشنواره فیلم‌های قابل قبولی حضور دارد. به همه فیلمسازان خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم ورکشاپ‌های انجمن سینمای جوان فقط به فضای جشنواره مربوط نشود و در طول سال و در محیط های سینمای جوان مداوم به این موضوعات پرداخته شود و فیلمساز بداند که باید در چه حوزه‌ای فیلم بسازد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.