کد خبر : 135469
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 22:42

کارمند بانک یا شکارچی تسهیلات؟/ مملکت به یک حسابرسی ویژه نیاز دارد!

کارمند بانک یا شکارچی تسهیلات؟/ مملکت به یک حسابرسی ویژه نیاز دارد!
مطابق گزارش بانک مرکزی،۲۹ بانک و موسسه اعتباری در سال ۱۴۰۲ به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره خود، در مجموع ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌اند.

به گزارش اطلاع با ما کارمند بانک یا شکارچی تسهیلات- مطابق گزارش بانک مرکزی،۲۹ بانک و موسسه اعتباری در سال ۱۴۰۲ به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره خود، در مجموع ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌اند.فقط در یک فقره بانک آینده ۱۲۳همت وام به تو دلی‌هایش پرداخت کرده!
این اعداد برای مردم حتی قابل خواندن هم نیست چه برسد به دست یافتن!!

همه ساله تسهیلات ویژه‌ای که به کارکنان بانک‌ها اعطا می‌شود(شامل وام‌های با نرخ سود پایین،شرایط بازپرداخت آسان و سایر تسهیلات مالی)، جذابیتی کم‌نظیر برای کسانی ایجاد کرده که در پی ورود به دنیای بانکداری هستند.

بانک‌ها با ارائه این تسهیلات، در واقع پاداش‌های دل‌نشینی برای کارکنان خود در نظر گرفته‌اند که فراتر از حقوق و مزایای معمولی است؛ تفاوت سود وام‌های کارکنان بانک‌ها با مردم عادی به دلایلی چون جذب و نگهداشت نیروی انسانی با ارائه تسهیلات جذاب‌تر، تامین وام از منابع مالکانه بانک به‌ جای سپرده‌های مشتریان، ریسک کمتر بازپرداخت به دلیل اشتغال ثابت کارکنان و مزایای شغلی است.

با این حال، در شرایطی که صف‌های طولانی متقاضیان وام دربانک‌ها و مراحل پیچیده اداری برای دریافت تسهیلات معمولی وجود دارد، مشاهده می‌شود که کارکنان بانک‌ها به‌راحتی و با شرایط ویژه‌ای نظیر نرخ‌های بهره پایین‌تر، بدون نیاز به ضامن و با بازپرداخت‌های طولانی‌مدت، از تسهیلات با مبالغ بالا بهره‌مند می‌شوند.

‏بی‌عدالتی در ‎رباکده بانکی بیداد می‌کند
این وضعیت به‌طور واضح نیازمند بازنگری و تجدیدنظر درسیاست‌های مالی و بانکی است.

برچسب ها :تسهیلات ، حسابداری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.