کد خبر : 131886
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 15:16

کامران غضنفری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت:

کابینه وفاق ملی!

کابینه وفاق ملی!
پس از جلسه بسیار تاسف بار 31 مرداد ، جناب قالیباف مجلس را به مدت 24 روز به بهانه تعطیلات تابستانی تعطیل کرد تا در نتیجه جنابعالی(اقای پزشکیان) با خیال راحت بتوانید انتصابات افراد مشکوک و مسئله دار خود را انجام دهید ـ کسی را به عنوان سخنگوی دولت منصوب می کنید که برخی سخنرانی های وی شبیه سخنرانی های مریم رجوی می باشد.

به گزارش اطلاع با ما، پس از جلسه بسیار تاسف بار 31 مرداد ، جناب قالیباف مجلس را به مدت 24 روز به بهانه تعطیلات تابستانی تعطیل کرد تا در نتیجه جنابعالی(اقای پزشکیان) با خیال راحت بتوانید انتصابات افراد مشکوک و مسئله دار خود را انجام دهید ـ کسی را به عنوان سخنگوی دولت منصوب می کنید که برخی سخنرانی های وی شبیه سخنرانی های مریم رجوی می باشد ؛ علیرغم همه هشدارها ، هنوز ظریف را که انتصاب وی خلاف صریح قانون می باشد ، برکنار نکرده اید ؛ در صحنه ای دیگر ، خودتان به یک بهانه نیروی انتظامی را تخریب و به آنان حمله کرده و نقش اپوزیسیون نظام را بازی می کنید ـ و همه اینها به گونه ای صحنه سازی شده تا نمایندگان ملت به خاطر تعطیلی مجلس ، نتوانند هیچ صدای اعتراضی علیه این اقدامات جنابعالی بلند کنند.

جناب آقای پزشکیان ! شما هیچ دوستی بهتر از جناب آقای قالیباف پیدا نخواهید کرد . در انتخابات ریاست مجلس دوازدهم ، شما و دوستانتان در مجلس ، یعنی جناح اصلاح طلب مجلس ، به حمایت از جناب آقای قالیباف برخاستید و ایشان را به ریاست مجلس برگزیدید . در عوض ایشان هم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ، این خدمت شما را جبران کردند و تمام همت خود را برای پیروزی شما به کار گرفتند .
در واقع اگر حمایت های آقای قالیباف نبود ، جنابعالی هم رئیس جمهور کشور نبودید .

در واقع باید گفت کل جناح اصلاح طلب کشور مدیون جناب آقای قالیباف هستند و اگر ایشان نبودند ، جناح اصلاح طلب بعید بود که تا ده سال دیگر هم بتوانند به عرصه سیاسی کشور برگردند و قوه مجریه را در دست بگیرند . اصلاح طلبان حتی در خواب هم نمی دیدند که به این زودیها بتوانند به عرصه سیاسی کشور بازگشته و دولت را در دست بگیرند . لذا جناح اصلاح طلب در کشور، یک تقدیر و تشکر و یک سپاسگزاری بزرگ به جناب آقای قالیباف بدهکار است

در ماجرای معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس هم اگر جلسات متعدد هماهنگی های جنابعالی با آقای قالیباف نبود و اگر جناب آقای قالیباف نهایت ظرافت و طراحی و مدیریت صحنه را انجام نمی داد ، به هیچ عنوان برخی وزرای مسئله دار شما موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نمی شدند . لذا رای اعتماد به کل اعضای کابینه را نیز مدیون حمایت های جناب آقای قالیباف هستید .

در تاریخ 31 مرداد 1403 در صحن علنی مجلس شاهد یک رویداد کم سابقه بودیم یعنی رای اعتماد به کل اعضای کابینه آقای پزشکیان . حتی برخی وزرایی که سابقه ضد انقلابی حمایت از فتنه خائنانه 88 داشتند نیز رای گرفتند ؛ وزرایی که از آشوب ها و اغتشاشات ضد انقلابی 1401 نیز حمایت کرده بودند ، رای گرفتند ؛ برخی وزرایی که متهم پرونده های مفاسد اقتصادی بودند نیز رای گرفتند ! این ماجرا چیزی نبود جز نادیده گرفتن ضوابط و معیارهایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند .

جناب آقای پزشکیان ! در ماجرای رای اعتماد به وزرا ، جنابعالی اظهاراتی خلاف واقع را به رهبری نظام نسبت دادید و مدعی شدید که کل وزرای پیشنهادی را با رهبری هماهنگ کرده اید و وانمود ساختید که ایشان با کل اعضای کابینه موافقت کرده اند. شما با این ادعای خلاف واقع و کذبی که مطرح کردید ، بخشی از نمایندگان را فریب دادید و توانستید برای همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد بگیرید .

جناب آقای قالیباف می بایست در اینجا به جنابعالی اخطار قانون اساسی می داد که برخی سخنان جنابعالی نقض اصول 121 و 122 قانون اساسی است ولی متاسفانه سکوت کردند .
البته جمعی از نمایندگان انقلابی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی ، با رای ندادن به چهار وزیر مسئله دار ، پایبندی خود به ضوابط و معیارهای رهبری نظام را نشان دادند اما متاسفانه دیگران این کار را نکردند .

جناب آقای پزشکیان ! رویه جنابعالی با رویه شهید آیت الله رئیسی 180 درجه تفاوت دارد . ایشان همیشه خودش را سپر بلا و هزینه رهبری می کرد ، اما جنابعالی برعکس ، همواره رهبری را سپر بلا و هزینه خود و اطرافیانتان می کنید .

برچسب ها :پزشکیان ، کابینه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.