کد خبر : 147125
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1403 - 22:38

چکنو و سفته الکترونیک را در بانک صادرات ایران وثیقه بگذارید

چکنو و سفته الکترونیک را در بانک صادرات ایران وثیقه بگذارید
​ شرایط صدور و پذیرش سفته و چک الکترونیک به عنوان وثیقه تسهیلات و تعهدات در بانک صادرات ایران مهیا شد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از مهر، بانک صادرات – این بانک به منظور عملیاتی کردن الزامات قانونی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک و کاستن از میزان جعل و تقلب در امور مالی و بانکی و همچنین ترویج خدمات غیرحضوری، شرایط صدور و پذیرش سفته و چکنو به عنوان وثیقه تسهیلات را فراهم کرده است.

بنا براین گزارش، چکنو به عنوان نخستین چک امن دیجییتال نظام بانکی، در دو درگاه همراه بانک و اینترنت بانک صادرات ایران قابلیت فعال‌سازی و ارائه خدمات نقل و انتقال پولی دارد از طریق این دو درگاه نیز امکان صدور و قرار گرفتن به عنوان پشتوانه تسهیلات و تعهدات برای آن فراهم است.

مشتریان بانک صادرات ایران همچنین می‌توانند از طریق سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست)، نسبت به ایجاد و توثیق سفته الکترونیک اقدام کنند.

صدور چکنو و بهره‌گیری از مزیت‌های فراوان آن توسط مشتریان بانک صادرات ایران در حالی با استقبال روزافزون روبرو است که آخرین آمارها حکایت از صدور بیش از شش میلیون و ۴۳۵ هزار برگ چکنو توسط دارندگان حساب جاری در بانک صادرات ایران دارد. از این میزان بیش از ۳۰۰ هزار برگ به ارزش بالغ بر ۶۳ هزار میلیارد ریال کارسازی شده است.‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.