کد خبر : 135112
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهریور 1403 - 21:54

پزشکیان: اتمام پروژه قطار شملچه-بصره با جدیت پیگیری می‌شود

پزشکیان: اتمام پروژه قطار شملچه-بصره با جدیت پیگیری می‌شود
رییس جمهور گفت: تیم‌هایی از دو طرف برای تدوین برنامه‌های راهبردی درازمدت تشکیل خواهند شد که امیدواریم در جلسه بعدی به امضای نهایی برسند. همچنین اتمام پروژه قطار شملچه-بصره با جدیت از سوی ایران و عراق پیگیری می‌شود

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دانشجو، مسعود پزشکیان رئیس جمهور پس از سفر به عراق گفت: در سفر به عراق، هدف ما ایجاد وحدت و انسجام بود تا بتوانیم به یک نگاه مشترک در زمینه‌های مختلف برسیم.

وی افزود: تیم‌هایی از دو طرف برای تدوین برنامه‌های راهبردی درازمدت تشکیل خواهند شد که امیدواریم در جلسه بعدی به امضای نهایی برسند.

رییس جمهور گفت: چرا ما مسلمانان نتوانیم مانند کشور‌های اروپایی مرز‌ها را برای سفر و تجارت آسان کنیم؟ باید شبکه‌ای ایجاد کنیم که از افغانستان و پاکستان به ایران، کربلا، مکه و دیگر کشور‌های اسلامی سفر کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم چنین ارتباطی ایجاد کنیم، اقتصاد ما رشد خواهد کرد و جوامع اسلامی از تجربیات و نوآوری‌های یکدیگر بهره‌مند خواهند شد.

مسعود پزشکیان گفت: باید به راه امام علی (ع) یعنی راهی برای مبارزه با تبعیض و فساد پایبند بود. ما در زیارت مولای متقیان تعهد کردیم که راه او را ادامه دهیم؛ نه فقط برای زیارت، بلکه برای عمل به دستوراتی که اگر ما مسلمانان به آنها پایبند باشیم، عدالت را می‌توانیم اجرا کنیم و تبعیض، رانت و فساد از جامعه ریشه‌کن خواهد شد.

رییس جمهور گفت: در سفر به عراق برای اینکه به حرم حضرت ابوالفضل (ع) بروم، یک مقدار تغییر چهره دادم، کلاه گذاشتم و ماسک زدم که بتوانم زیارت کنم.

مسعو پزشکیان مطرح کرد: قرار شد راه‌اندازی قطار شلمچه-بصره با جدیت از سوی طرفین پیگیری شود.

وی افزود: جلسات خوبی در عراق برگزار شد؛ در جمع نخبگان بصره نیز سخنرانی داشتم که حول محور همدلی، وحدت و انسجام بود.

وی ادامه داد: دستاورد‌های این سفر برای ایجاد زبان و نگاه مشترک و در چهارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری قابل توجه است.

رییس جمهور درباره زیارت حرم حضرت عباس نیز گفت: در سفر به عراق برای اینکه به حرم حضرت ابوالفضل(ع) بروم، یک مقدار تغییر چهره دادم، کلاه گذاشتم و ماسک زدم که بتوانم زیارت کنم. البته اینها برای این بود که مردم را اذیت نکنیم، زیرا مردم اذیت می‌شوند.

برچسب ها :پزشکیان ، شملچه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.