کد خبر : 120979
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 - 10:06

چالش‌های قیمت‌گذاری و پرداخت مطالبات در محصولات کشاورزی: گندم، کلزا، و جو در کانون توجه

چالش‌های قیمت‌گذاری و پرداخت مطالبات در محصولات کشاورزی: گندم، کلزا، و جو در کانون توجه
شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی" قیمت ۳۲ قلم از کالاهای اساسی، از جمله گندم، را تعیین می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  پرداخت مطالبات در محصولات کشاورزی“شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی” قیمت ۳۲ قلم از کالاهای اساسی، از جمله گندم، را تعیین می‌کند. این شورا شامل ۹ عضو از جمله نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، دو کشاورز خبره، و سه عضو دولتی است. قیمت گندم، که یکی از محصولات استراتژیک است، برای سال جاری به ترتیب ۱۷,۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸,۰۰۰ تومان برای گندم دوروم تعیین شده است.

با توجه به اهمیت گندم در تأمین کالری روزانه مردم، این محصول در اولویت خرید تضمینی دولت قرار دارد. امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۴ میلیون تن گندم تولید شود و ۱۱.۵ میلیون تن از این محصول به صورت تضمینی خریداری شود.

اما همچنان مشکلاتی در پرداخت مطالبات کشاورزان وجود دارد. برخی از کشاورزان ماه‌هاست که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و این مسئله به مشکلات مالی آن‌ها دامن زده است. افزایش ۱۳۲ درصدی قیمت کود شیمیایی نیز یکی دیگر از چالش‌های کشاورزان است.

همچنین، در زمینه خرید کلزا و جو نیز مشکلاتی وجود دارد. با وجود نیاز کشور به این محصولات، مشکلاتی در زمینه واردات و قیمت‌گذاری وجود دارد که تأثیر منفی بر روی کشاورزان دارد.

این مسائل نشان می‌دهد که نیاز به مدیریت بهتر و سیاست‌گذاری مناسب‌تر در بخش کشاورزی وجود دارد تا از پتانسیل‌های موجود به بهترین شکل استفاده شود و از مشکلات کشاورزان جلوگیری شود.

برچسب ها :کشاورزی ، گندم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.