کد خبر : 146371
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 22:13

رواج خلقیات مثبت و منفی در جامعه

وضعیت اخلاقی جامعه ایران

وضعیت اخلاقی جامعه ایران
سنجش وضعیت خلقیات ایرانی از دیرباز از علایق پژوهشگران و سیاحان بوده و نظریات زیادی در این خصوص وجود دارد. بخشی از پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در تمام موج‌های اجرا شده، به سنجش وضعیت رواج خلقیات مثبت و منفی می‌پردازد.

به گزارش اطلاع با ما، وضعیت اخلاقی جامعه ایران: سنجش وضعیت خلقیات ایرانی از دیرباز از علایق پژوهشگران و سیاحان بوده و نظریات زیادی در این خصوص وجود دارد. بخشی از پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در تمام موج‌های اجرا شده، به سنجش وضعیت رواج خلقیات مثبت و منفی می‌پردازد.

یکی از برچسب‌های قدیمی به جامعه ایرانی، رواج تنبلی در جامعه است. نتایج آخرین موج این پیمایش در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ۷۴.۵٪ از پاسخگویان معتقدند که تنبلی «زیاد یا خیلی زیاد» در جامعه رواج دارد. این نگرش‌ در میان استان‌های اردبیل و قزوین شدیدتر بوده و شهروندان این استان‌ها بیشتر به رواج تنبلی در جامعه اعتقاد دارند.

همچنین بخشندگی و ازخودگذشتگی از دیگر ویژگی‌هایی است که به جامعه ایران نسبت داده می‌شود. نتایج پیمایش نشان می‌دهد ۴۸.۱٪ پاسخگویان معتقدند که بخشش و ازخودگذشتگی «زیاد یا خیلی زیاد» در جامعه رواج دارد. شهروندان استان‌های همدان و اصفهان کمتر از دیگر استان‌ها به رواج بخشش و ازخودگذشتگی در جامعه ایران اعتقاد دارند.

برچسب ها :ایران ، سنجش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.