کد خبر : 147032
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1403 - 16:30

واکنش‌های بین‌المللی به تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران

واکنش‌های بین‌المللی به تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران
کشورهای مختلف جهان در اطلاعیه‌هایی تحرکات بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کردند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از تسنیم، واکنش‌های بین‌المللی به تحرکات رژیم صهیونیستی: بامداد امروز شنبه 5 آبان ماه رژیم صهیونیستی از شروع حمله به اهدافی نظامی در ایران، در واکنش به عملیات وعده صادق2 خبر داد.

پس از این تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی، قرارگاه پدافند هوایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از مقابله موفق با حمله رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه این قرارگاه تأکید شد: رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادعایی بیان کرد که این رژیم 20 نقطه از ایران را هدف قرار داده است که در همین خصوص یک منبع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.

تجاوز رژیم صهیونیستی به بخشی از خاک ایران با واکنش‌هایی در سراسر دنیا همراه شد و کشورهایی در این خصوص ضمن هشدار نسبت به تنش‌زایی رژیم صهیونیستی، این تجاوز به خاک ایران را محکوم کردند.

وزارت خارجه روسیه باید از تحریک ایران برای دست زدن به پاسخ انتقامجویانه خودداری کرد.

مسکو آماده همکای با تمام طرفها برای کاهش سطح تنش و رویارویی است.

وزارت امور خارجه سوئیس:

سوئیس تشدید خطرناک تنش در خاورمیانه از جمله حملات هوایی امروز اسرائیل به ایران را محکوم می‌کند.

همه طرف‌ها باید خصومت‌ها را متوقف کنند تا از تشدید تنش منطقه‌ای جلوگیری شود.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: حمله اسرائیل به ایران را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم.

وزارت خارجه فرانسه با خودداری از محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران: طرفها را به امتناع از هر اقدام تنش آمیزی که می تواند منجر به وخیم تر شدن تنش در منطقه شود، ترغیب می کنیم.

وزارت خارجه مصر: با نگرانی حمله اسرائیل به ایران را دنبال کرده و تمام اقداماتی را که امنیت و ثبات منطقه را مورد تهدید قرار می دهد، محکوم می کنیم.

درباره کشانده شدن به سمت رویارویی خطرناک که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند، هشدار می دهیم.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن: تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم.

ما اطمینان داریم که این تجاوز اسرائیل، هیچ تاثیری بر ایران یا مواضع آن در حمایت از مسئله فلسطین نخواهد گذاشت.

مقتدی صدر: حمله رژیم صهیونیستی به ایران اگرچه یک تجاوز به یک کشور دارای حاکمیت است، اما حقیرتر و کوچکتر از آن است که محکوم شود، این تجاوز، عمق آشفتگی و نگرانی و اضطراب شدید رژیم صهیونیستی و حاکمیانش را برملا کرد.

قطر با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران همه را به خویشتنداری و حل اختلافات از طریق گفتگو و اجتناب از آنچه سبب برهم خوردن امنیت می‌شود، دعوت کرد.

اردن هم اعلام کرد حمله اسرائیل به ایران نقض قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت آن است.

این کشور افزود: ما درباره کشاندن شدن منطقه به‌سمت جنگی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهیم. جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود  عمل کند و اقدامات فوری برای تحمیل توقف جنگ به غزه، کرانه باختری و لبنان اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اقدام تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

دولت یمن در صنعاء: تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به‌شدت محکوم می‌کنیم و بر همبستگی خود با ملت و دولت ایران تأکید می‌کنیم.

ملت و  دولت ایران به‌سبب پایبندی ثابت به دفاع از حقوق ملت‌های لبنان و فلسطین در معرض این تجاوز قرار گرفتند.

موضع ایران در قبال مسئله فلسطین، برای همه شناخته شده است و حمایت آن از مقاومت ضد اشغالگری و تجاوزگری رژیم اسرائیل، نور  امید برای ملت‌های منطقه است.

تجاوز رژیم اسرائیل به ایران تلاش مأیوسانه برای منحرف کردن نگاه‌ها از جنایات وحشیانه و تلاش شکست‌خورده‌اش برای تضعیف محور مقاومت است.

از امت اسلام و عربی می‌خواهیم همگی در یک صف واحد در برابر این تجاوزی بایستند که نه‌تنها ایران بلکه همه منطقه را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای تجاوزگری امروز رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران را محکوم و بر ضرورت حل اختلاف‌ها از طریق دیپلماتیک تأکید کرد.

سخنگوی دولت عراق در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران: رژیم غاصب صهیونیستی به سیاست تجاوزکارانه و گسترش نزاع در منطقه و رویکرد تجاوزات آشکار بدون هرگونه بازدارندگی ادامه می‌دهد و این بار، دست تجاوزگرش، جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد که بامداد امروز به اهدافی در ایران تجاوز کرد.

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان:

ما از تجاوز صبح امروز اسرائیل به ایران بسیار نگران هستیم، خوشبختانه خسارات وارده محدود به‌نظر می‌رسد و امیدواریم تلفات جانی نداشته باشد.

زمان آن فرا رسیده است که جهان با نیاز فوری برای رسیدگی به علل اصلی این بحران، بالاتر از همه اشغال غیرقانونی و وحشیانه سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل، بیدار شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را به‌شدت محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران عنوان کرد.

وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در بامداد امروز شنبه را به‌شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به‌طور جدی ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. میزان، تعداد تلفات و خسارات هنوز مشخص نیست.

این کشور همچنین نوشت: مالزی خواستار توقف فوری خصومت‌ها و پایان دادن به چرخه خشونت است. اقدامات مستمر اسرائیل بدون مجازات به‌شدت بر امنیت و ثبات آینده خاورمیانه تأثیر گذاشته و خواهد داشت و منطقه را به آستانه درگیری گسترده‌تر نزدیک می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: سفارت مالزی در تهران از نزدیک این تحولات را زیر نظر دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ مالزیایی تحت‌تأثیر این حملات قرار نگرفته است. به همه مالزیایی‌ها در ایران توصیه می‌شود آرامش خود را حفظ کنند، هوشیار باشند و آخرین به‌روزرسانی‌ها و همچنین راهنمایی‌های ارائه‌شده توسط مقامات محلی را دنبال کنند.

وزارت خارجه عربستان سعودی امروز شنبه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و اعلام کرد: این حمله، نقض حاکمیت ایران و در تضاد با قوانین و عرف‌ بین‌المللی است.

وزارت خارجه عربستان سعودی از طرفین خواست خویشتن‌داری کنند و از تشدید تنش‌ها بکاهند.

این وزارتخانه نسبت به پیامدهای ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و خواستار پایان دادن به درگیری‌ها شد.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای تجاوز بامداد امروز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را به‌شدت محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است که اقدامات مستمر رژیم صهیونیستی تهدیدی برای کشاندن منطقه به سمت نا آرامی و بی ثباتی بیشتر است. عمان بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست که برای توقف تجاوز‌ها و پایان دادن به این تجاوز آشکار به قلمرو کشورهای همسایه منطقه اقدام مؤثری انجام دهند.

عمان همچنین خواستار لزوم رسیدگی به علل بحران‌های منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، عربی و توقف تجاوزات به نوار غزه شد.

وزارت خارجه عمان همچنین خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطین شد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، تعرض رژیم صهیونیستی به چند شهر در ایران را محکوم و همبستگی خود با ملت مسلمان ایران، رهبری خردمند و دولت حکیمانه‌اش را اعلام کرد.

حکیم مجدداً از جامعه بین‌الملل خواستار همبستگی و همکاری برای توقف گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی که در تعارض با منشورها و عرف بین‌الملل است، شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به تلاش این رژیم برای گسترش جنگ علیه ملت فاجعه‌دیده فلسطین و لبنان به سوریه، ایران و کشورهای دیگر هشدار داد.

حکیم از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تصمیمات قاطعانه برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

پاکستان حملات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه روز شنبه را به‌شدت محکوم می‌کند.

حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند و همچنین تشدید خطرناکی را در منطقه‌ای از قبل ناآرام ایجاد می‌کند.

اسرائیل مسئولیت کامل چرخه فعلی تشدید و گسترش درگیری را به‌عهده دارد.

ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که نقش خود را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ایفا کند و گام‌های فوری برای پایان دادن به بی‌پروایی اسرائیل در منطقه و رفتار جنایتکارانه آن بردارد.

جامعه بین‌المللی نیز باید نقش خود را برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه‌ای ایفا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.