کد خبر : 137378
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 21:40

همه چیز درباره حمله هوایی خونین جنگنده اف ۳۵ اسرائیل به بیروت با ۷۸ شهید و زخمی

همه چیز درباره حمله هوایی خونین جنگنده اف ۳۵ اسرائیل به بیروت با ۷۸ شهید و زخمی
رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت شنیع خود، حمله هوایی به ضاحیه بیروت انجام داد و شماری دیگر را به خاک و خون کشید.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از همشهری آنلاین، خبرنگار المیادین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مجتمع قائم در ضاحیه بیروت خبر داد.این رسانه لبنانی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در ضاحیه بیروت در نتیجه حمله پهپادی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون ۱۲ نفر بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه شهید و ۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرنگار المیادین از دشواری تیم های امدادی پیش روی تیم های امدادی برای نجات افراد زیرآوار مانده و رسیدن به مفقودین خبر داد.

این رسانه لبنانی گزارش داد: تلاشهای امداد و نجات در ساختمانی که کاملاً ویران شده و ساختمان مجاور آنکه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ادامه دارد. دهها خودرو و بسیاری از مراکز تجاری بر اثر این حمله آسیب دیده اند.

جهاد اسلامی فلسطین: رژیم صهیونیستی می‌خواهد لبنان را به جنگ فراگیر بکشاند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن مناطق مسکونی را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: کابینه دشمن صهیونیستی همچنان به جنایت‌های خود برای کشاندن لبنان به جنگ فراگیر یا تحمیل شرایط خود بر این کشور که اولین آنها توقف پشتیبانی از نوار غزه است، ادامه می‌دهد.

سوریه: استمرار جنایات صهیونیست‌ها برای کل منطقه خطرناک است

وزارت خارجه این کشور حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و ابراز اطمینان کرد که برادران مقاومت در لبنان قادر به ایستادگی در برابر این تجاوزهای بزدلانه هستند.

وزارت خارجه سوریه ضمن تاکید بر حضور در کنار جانفشانی‌ها و قهرمانی‌های مقاومت لبنان ضد اشغالگران، این جنایت‌ها را محکوم و نسبت به استمرار آن و خطرات این اقدامات بر منطقه هشدار داد.

این بیانیه همچنین پشتیبانی نظامی و معنوی آمریکا و دولت‌های غربی از این تجاوزها و سرپوش گذاشتن بر اهداف بزدلانه این اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی عصر امروز حمله موشکی را در ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کردند که هدف حمله به ضاحیه بیروت ابراهیم عقیل فرمانده نیروهای ویژه و فرماندهان ارشد نیروی رضوان و نیز فرماندهان طراح سیطره بر الجلیل بوده است.

ادعای بایدن درباره تلاش برقراری آرامش در جنوب لبنان

رئیس جمهور آمریکا مدعی تلاش برای برقراری آرامش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه درواکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت مدعی شد: در تلاش هستم تا به ساکنان شمال اسرائیل و جنوب لبنان اجازه دهم به خانه‌های خود بازگردند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود که این کشور باید به کار برای دستیابی به آتش بس در غزه ادامه دهد.

حماس: صهیونیست‌ها در تحقق اهداف حمله به بیروت ناکام خواهند ماند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن یک منطقه مسکونی مملو از جمعیت که به شهادت تعدادی از لبنانی‌ها و مجروح شدن تعداد دیگر منجر شده را حلقه‌ای از مجموعه جنایت‌های دامنه‌دار صهیونیست‌ها و نقض تمامیت ارضی لبنان و تلاش برای گسترش تجاوز به این کشور دانست.

این بیانیه تاکید می‌کند که اقدامات رژیم صهیونیستی و گسترش حملات آن به مناطق مسکونی بعد از انفجار رسانه‌های الکترونیک با هدف بر جای گذاشتن بیشترین قربانیان انجام می‌شود و هیچ تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل نیست.

به نوشته این بیانیه صهیونیست‌ها در همین راستا به جنایت وحشیانه و نسل کشی خود در غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهند و تمامی این اقدامات تجاوز آشکار ضد قواعد و منشورهای انسانی و بین المللی و جنایت‌های جنگی است که نیازمند تحرک فوری جامعه جهانی برای توقف این اقدامات و محاکمه عاملان آن است.

حماس ضمن ابراز همبستگی با حزب الله و مقاومت لبنان، اصرار آنها به حفظ ارزش‌های قومی و دینی و انسانی و پشتیبانی از غزه را ستود و تاکید کرد که این جنایت فاشیستی در تحقق اهدافش ناکام خواهد ماند و مقاومت به مسیر خود برای آزادی و آزادسازی کامل و از بین بردن پروژه صهیونیستی در منطقه ادامه خواهد داد.

انصار الله یمن: همه ملت‌های منطقه در برابر صهیونیست‌ها بایستند

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم و بر ایستادگی یمن در کنار لبنان و مقاومت اسلامی قهرمان آن در تقابل با اقدامات بی قید و بند صهیونیست‌ها تاکید کرد.

وی در این بیانیه ابراز داشت: ما ادامه پوشش جنایت‌های رژیم تروریستی اسرائیل توسط آمریکا که به ضرر امنیت و ثبات ملت‌های منطقه است را محکوم می‌کنیم.

عبدالسلام خاطرنشان کرد که تجاوز جدید به ضاحیه جنوبی بیروت که بعد از کشتار خونین انفجار دستگاه‌های الکترونیک در لبنان انجام شد بر ملت‌های منطقه لازم می‌کند که مسئولیت خود را بپذیرند و با دشمن جنایتکار صهیونیستی که بدون استثنا همه را هدف حمله قرار می‌دهد، مقابله کنند.

گروههای فلسطینی: این جنایت عزم مقاومت را سست نمی کند

جنبش خلق برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای حمله وحشیانه اشغالگران صهیونیست به ضاحیه جنوبی بیروت را یک جنایت جدید توصیف و تاکید کرد که این جنایت باعث سستی در عزم و اراده مقاومت نمی‌شود.

این بیانیه ابراز داشت که حمله اشغالگران به ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه بیروت به مجموعه جنایت‌های ارتش تروریست و کابینه فاشیست و جنایتکار اسرائیل اضافه می‌شود.

جبهه خلق با اعلام همبستگی خود با ملت و مقاومت لبنان و رهبران مقاومت در رویارویی با دشمن تروریست و صهیونیستی تاکید کرد که این جنایت‌ها و گسترش دامنه نسل کشی تنها یک گزینه فراروی امت اسلام و ملت‌های منطقه باقی می‌گذارد که همان گزینه مقاومت و مبارزه با تمامی ابزارهای ممکن است، چرا که امت اسلام در جنگ دفاع از سرنوشت و موجودیت خود قرار دارد.

جنبش انتفاضه فتح نیز با صدور بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان که به شهادت انسان‌های بی‌گناه منجر شد را محکوم و آن را تنش آفرینی خطرناک دانست که اشغالگران صهیونیست مسئولیت کامل پیامدهای آن را باید بپذیرند.

این بیانیه تاکید کرد که چنین اقدامات وحشیانه‌ای چیزی جز خفت و شکست برای صهیونیست‌ها و شهرک نشین به دنبال نخواهد داشت.

جنبش انتفاضه فتح همبستگی کامل خود را با ملت برادر و دوست در لبنان و حزب الله اعلام و تاکید کرد که خودکامگی اشغالگران و تلاش آنها برای بازگرداندن بازدارندگی خود باعث جنایت‌های بیشتر در لبنان و فلسطین و یمن و خاورمیانه می‌شود و این اقدامات یک قمار غیر حساب شده است که باعث می‌شود اشغالگران هزینه‌های سنگینی برای آن بپردازند.

آماده باش کامل و باز شدن پناهگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های ارتباط جمعی رژیم صهیونیستی از باز شدن پناهگاه‌ها در تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی در مرکز سرزمین‌های اشغالی از جمله شهرک صهیونیستی نتانیا خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که اتوبان ۹۰ در منطقه ایلیت هشاحر که به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی است، در نتیجه فرود موشک‌های حزب الله لبنان مسدود شده است.

محافل صهیونیستی همچنین اعلام کردند که سازمان امدادی ستاره داوود سطح آماده باش خود در تمامی نقاط سرزمین‌های اشغالی را به سطح D افزایش داده که نشان دهنده آماده باش کامل است.

ادعای صهیونیستها درباره ترور فرماندهان یگان رضوان حزب الله

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل پس از اینکه از نشست نادر و مخفی همه فرماندهان یگان رضوان مطلع شد، فرصت را مغتنم شمرد و حمله انجام داد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: فرماندهان ارشد یگان رضوان حزب الله و ابراهیم عقیل ترور شده اند. شمار افراد ترور شده بین ۸ تا ۱۰ نفر است که سه نفر از آنها از فرماندهان نیروی رضوان حزب الله هستند.

یک منبع امنیتی نیز به الجزیره مدعی شد: مسئولان امنیتی و نظامی حزب الله در حمله به ضاحیه ترور شده اند. ابراهیم عقیل مسئول عملیات حزب الله از جمله آنهاست.

رسانه صهیونیستی واللا مدعی شد: برآوردهای اولیه حاکی از این است که این حمله در جریان نشست فرماندهان حزب الله رخ داده است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد اسرائیلی اعلام کرد: هدف ترور ابراهیم عقیل بوده و هنوز مشخص نیست که ترور شده است.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: ما در اوج نبرد مهم در شمال هستیم.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعای رسانه‌های این رژیم مبنی بر شهادت ابراهیم عقیل فرمانده یگان رضوان حزب الله در حمله موشکی به ضاحیه جنوبی بیروت را تکرار کرده و مدعی شد که ارتش تل‌آویو تلاش خود را برای بازگرداندن ساکنان مناطق شمالی به منازل خود انجام می‌دهد.

وی در حالی که سعی می‌کرد اوضاع روانی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی را عادی نشان دهد، گفت که تغییری در دستورالعمل‌های امنیتی جبهه داخلی به وجود نیامده، اما وی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی می‌خواهد هوشیاری خود را حفظ کنند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم به دنبال گسترش تنش در منطقه نیست، بلکه می‌خواهد اهداف جنگ خود را محقق کند.

هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تکرار ادعای شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله در حمله موشکی به ضاحیه جنوبی بیروت گفت که اسرائیل به تمام کسانی که امنیت آن را تهدید می‌کنند، دست پیدا خواهد کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم بیروت را هدف قرار داده است.

وی اعلام کرد که تغییری در دستورالعمل های صادره جبهه داخلی نیست.

رژیم صهیونیستی منطقه الجاموس در ضاحیه بیروت را هدف قرار داده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک مسئول بسیار برجسته حزب الله هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری لبنان گزارش داد: جنگنده اف ۳۵ رژیم صهیونیستی آپارتمانی در منطقه الجاموس در ضاحیه بیروت را هدف قرار داد.

این رسانه لبنانی اعلام کرد که ۵ کودک در نتیجه این حمله به شهادت رسیده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که هدف حمله ابراهیم عقیل فرمانده عملیات ویژه حزب الله بوده است.

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که هدف این حمله، فرد شماره ۳ حزب الله بوده که اخیراً به فرد شماره ۲ تبدیل شده است.

برچسب ها :اسرائیل ، حمله هوایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.