کد خبر : 60622
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 23:39

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و احتمال بهمن در برخی نقاط کشور

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و احتمال بهمن در برخی نقاط کشور
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن در برخی نقاط کشور و از فردا جمعه تا شنبه هشدار داد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی از شدت فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن از فردا جمعه ۲۲ دی تا شنبه ۲۳ دی خبر داد. منطقه اثر سامانه یاد شده فردا (جمعه) جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و شنبه ۲۳ دی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان و ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز است.

همچنین اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر از مخاطرات سامانه بارشی یاد شده است.

سازمان هواشناسی: بارش «قابل ملاحظه» در راه است

در همین راستا سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برچسب ها :بارش برف ، هواشناسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.