کد خبر : 126702
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1403 - 11:17

نیازمند نگاه جدید به حوزه فرهنگ هستیم

نیازمند نگاه جدید به حوزه فرهنگ هستیم
یک منتقد سینما گفت: نیاز داریم تا دولت چهاردهم یک نگاه جدید به حوزه فرهنگ و هنر مخصوصا سینما داشته باشد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان کار دولت سیزدهم، دولت چهاردهم درحال برنامه ریزی برای انتخاب کابینه جدید خود است و در پی این تصمیم، مدیران جدید فرهنگی و به دنباله آن سازمان سینمایی هم معرفی خواهند شد. لذا اهالی فرهنگ و سینما از دولت جدید درخواست‌هایی دارند تا آینده کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر درخشان تر از پیش باشد. از این رو درخواست یکی از فعالان عرصه هنر از دولت جدید چهاردهم را می‌خوانیم.

رضا منتظری منتقد با سابقه سینما تلویزیون بیان کرد: اکنون که کار دولت سیزدهم رو به پایان است، تنها آرزویی که دارم این است که دولت جدید چهاردهم یک نگاه نو به حوزه فرهنگ، مخصوصا سینما داشته باشد و مدیرانی که قرار است به زودی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی روی کار بیایند اینطور نباشد که صرفا فقط بیایند کار ارائه و آمار بدهند.

وی ادامه داد: برای مثال نگویند در دولت خود n تعداد سالن، فیلم و رونمایی داشتیم و افتخار کنند که سالی ده فیلم در کشور ساخته و اکران شده است. البته اگر این ده فیلم فاخر باشند که خوراک فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشند خوب است و مدیریت ملی، خوراک فرهنگی متناسب با ذائقه مردم عزیز کشورمان که واقعا جزو فرهیخته‌ترین مردم سراسر دنیا هستند تولید کرده است.

این منتقد بیان کرد: البته این را هم بگویم آثار تولیدی به گونه ای نباشد که افراد بخواهند به عنوان یک مدیر ذائقه مردم را روز به روز تغییر دهند و ابتذال و لوده‌گری را به خورد مردم دهند. این موضوع پیرو بحث کاسب کاری است که فردی که تولیدکننده فیلم است بخواهد بر اساس شعار روز پیش برود و بخواهد تنها یک‌کاری را انجام دهد.

برچسب ها :انتخاب ، فرهنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.