کد خبر : 137400
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 21:50

نساجی 2-2 استقلال؛ تساوی جنجالی در شب بازگشت دراماتیک و انتقامی یامگا!

نساجی 2-2 استقلال؛ تساوی جنجالی در شب بازگشت دراماتیک و انتقامی یامگا!
نبرد تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران با تساوی 2-2 به پایان رسید و برنده نداشت.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از فوتبال 360 ، پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، مسابقات هفته پنجم تا روز یکشنبه اول مهرماه ادامه خواهد داشت. در اتفاقی جالب‌توجه، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در آستانه انجام داربی پایتخت، باید مسابقات خود در هفته پنجم را در یک روز برگزار کنند و براساس برنامه اعلام شده، دیدار افتتاحیه هفته جدید لیگ برتر در قائمشهر با حضور تیم استقلال به انجام رسید.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از شکست دادن شمس‌آذر، توقف مقابل ملوان و باخت در جدال با استقلال خوزستان، در لیگ نخبگان آسیا به میدان رفتند و با 3 گل از سد الغرافه قطر گذشتند و پس از آنکه دیدارشان با مس رفسنجان در هفته چهارم معوق شد، شاگردان جواد نکونام به دنبال آن بودند تا با کسب 3 امتیاز در قائمشهر مقابل نساجی به کورس مدعیان بالای جدولی نزدیک شوند. در طرف مقابل، نساجیِ قعرنشین با کسب یک امتیاز از 4 بازی خود در لیگ بیست‌وچهارم در سودای جبران‌مافات بود و شاگردان الهامی امیدوار بودند بعد از جذب 4 بازیکن خارجی جدید بتوانند با ترکیبی متفاوت برابر استقلال به موفقیت برسند و با شگفتی‌سازی، 3 امتیاز مسابقه امروز را از آن خود کنند.
ترکیب نساجی مازندران

لوآن پولی، امیرمهدی جان‌ملکی، امیرحسین سام‌دلیری، امیرمحمد هوشمند، مرصاد سیفی، مهرداد رضایی، منصور باقری، کوین یامگا، محمدرضا عباسی (از دقیقه 17: محمدرضا حسینی (از دقیقه 74: محمود قائدرحمتی))، حسین زامهران و حامد پاکدل (از دقیقه 74: منتظر محمد)

سرمربی: ساکت الهامی
ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (از دقیقه 46: ابوالفضل جلالی)، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور (از دقیقه (4+90): محمدحسین مرادمند)، زبیر نیک‌نفس (از دقیقه 46: آرش رضاوند)، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، محمدحسین اسلامی و آرمان رمضانی

سرمربی: جواد نکونام

ساکت الهامی بعد از رد استعفایش، روز گذشته وعده داد که بهترین نتایج تاریخ را همراه با تیم نساجی خواهد گرفت و او پس از شکست هفته گذشته نساجی مقابل چادرملو، به سراغ 3 تغییر در ترکیب اولیه نساجی رفت و صابر حردانی، سیامک نعمتی و سعید آقایی جای خود را به مرصاد سیفی، محمدرضا عباسی و کوین یامگا دادند که حضور ستاره فرانسوی در ترکیب نساجی، 48 ساعت بعد از انعقاد قرارداد با تیم قائمشهری، اتفاق ویژه مسابقه امروز بود و یامگا برای درخشش مقابل تیم سابق خود انگیزه زیادی داشت و جالب آنکه بازوبند کاپیتانی نساجی هم به بازوی کوین یامگا بسته شد!

جواد نکونام هم در طرف مقابل، در روزی‌که نام علیرضا کوشکی، گائل کاکوتا و گوستاوو بلانکو در فهرست آبی‌ها به دلیل مصدومیت نبود، به سراغ یک تغییر در ترکیب تیمش در مقایسه با دیدار برابر الغرافه رفت و آرمان رمضانی جانشین بلانکو شد. جالب آنکه با وجود گل‌سازی ابوالفضل جلالی در جدال قبلی استقلال مقابل الغرافه و گلزنی آرش رضاوند، خبری از حضور این 2 بازیکن باتجربه در ترکیب اولیه آبی‌ها نبود تا ساختار دفاعی و خط هافبک استقلال همانند دیدار قبلی باشد.

دو تیم از ساعت 17:26 در ورزشگاه مملو از جمعیت شهید وطنی قائمشهر و زیر بارش شدید باران کار خود را با قضاوت علی صفایی آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر ورزشگاه شهید وطنی مجهز به تکنولوژی (VAR) شده بود و مسابقه امروز با استفاده از این تکنولوژی به انجام رسید. بازی در دقایق ابتدایی درگیرانه دنبال می‌شد اما بازیکنان استقلال توانستند مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار بگیرند و به دنبال آن بودند تا روی دروازه حریف خود موقعیت ایجاد کنند.

رامین رضاییان در دقیقه 14، روی ارسال میلاد زکی‌پور موفق به گلزنی شد که پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت. پیش از این صحنه، توپ ارسالی رامین رضاییان برخورد مشکوکی با دست امیرحسین سام‌دلیری داشت اما علی صفایی اعتقادی به پنالتی نداشت و حتی برای بازبینی صحنه هم به سراغ (VAR) نرفت و بازی بدون اعلام خطای پنالتی برای استقلال ادامه یافت. جلال‌الدین ماشاریپوف در دقیقه 20 با شوتی پرقدرت دروازه نساجی را هدف قرار داد که واکنش دیدنی لوآن پولی سد راه گلزنی ستاره ازبکستانی آبی‌ها شد.

مازنی‌ها که چشم به ضدحملات دوخته بودند، به دنبال روزنه‌ای برای باز کردن دروازه استقلال بودند که اولین موقعیت جدی مسابقه امروز برای نساجی را کوین یامگا در دقیقه 26 به‌دست آورد که شوت سرضرب او روی ارسال مرصاد سیفی به شکلی خطرناک به بیرون رفت. میلاد زکی‌پور در دقیقه 33، نفوذ موفقیت‌آمیزی به درون محوطه جریمه نساجی داشت که نفوذ او توأمان با از دست رفتن تعادل یامگا شد و توانست در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان نساجی قرار گیرد که شوت زکی‌پور را لوآن پولی به زیبایی مهار کرد.

حسین زامهران روی ضدحمله سرعتی به دنبال باز کردن دروازه استقلال بود که خروج موفق حسین حسینی سد راه گلزنی زامهران شد. در دقایق پایانی نیمه نخست، مازنی‌ها که تیم برتر مسابقه بودند، در دقیقه 41 بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند. حسینی ابتدا شوت حامد پاکدل را مهار کرد اما در ریباند، تعادل حسین زامهران با تکل زبیر نیک‌نفس برهم خورد که در ابتدا علی صفایی اعتقادی به پنالتی نداشت اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد که در اقدامی جالب‌توجه، کوین یامگا عینک خود را هم از چشم در آورد و در دقیقه (2+45) پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و توانست گل برتری نساجی را در نیمه نخست به‌ثمر برساند تا دراماتیک‌ترین بازگشت ممکن را به مستطیل سبز داشته باشد.

آبی‌ها بعد از گلزنی یامگا، به دنبال تغییر نتیجه بازی در لحظات پایانی نیمه نخست بودند که این تلاش‌شان نافرجام بود تا شاگردان ساکت الهامی با برتری یک‌گله به رختکن بروند. جواد نکونام در آغاز نیمه دوم به سراغ 2 تغییر در ترکیب اولیه تیمش رفت و ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند جانشین رافائل سیلوا و زبیر نیک‌نفس شدند تا آبی‌ها در شرایطی متفاوت پا به نیمه دوم نبرد با نساجی مازندران بگذراند و نکونام امیدوار بود که با تغییرات انجام شده، تیمش بتواند در نیمه دوم کامبک بزند.

شاگردان جواد نکونام نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 50، 2 فرصت پیاپی گلزنی نصیب آبی‌پوشان شد که ایستادگی خط دفاعی نساجی اجازه گلزنی به رامین رضاییان و سپس محمدحسین اسلامی را نداد. در ادامه، حملات استقلالی‌ها ادامه پیدا کرد که در دقیقه 59، محمدحسین اسلامی برخورد مشکوکی با امیرمهدی جان‌ملکی داشت که بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، علی صفایی نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد تا رامین رضاییان در دقیقه 63 برای آبی‌ها گل تساوی را به‌ثمر برساند.

استقلالی‌ها در دقیقه 69 توسط آرمان رمضانی به گل دوم رسیدند که گل مهاجم بلندقامت آبی‌ها در موقعیت آفساید به‌ثمر رسیده بود و همین مسئله باعث عدم تغییر نتیجه بازی شد. مازنی‌ها که به دنبال ثبت دوباره گل برتری بودند، در دقیقه 72 به خواسته خود رسیدند و شوت مهرداد رضایی با تغییر مسیر از سوی حامد پاکدل انجام شد و در حالی‌که رامین رضاییان آفساید را پر کرده بود، گل دوم نساجی در دقیقه 72 به‌ثمر رسید تا بار دیگر شاگردان ساکت الهامی از حریف خود بیفتند.

الهامی بعد از ثبت گل دوم به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و امیدوار به حفظ نتیجه بود اما خیلی زود گل تساوی از سوی آبی‌پوشان پایتخت به‌ثبت رسید؛ به‌طوری‌که روی ارسال آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی در دقیقه 74 دروازه نساجی را باز کرد تا بازهم مهره‌های تعویضی نکونام بدرخشند و بازی به تساوی کشیده شد. البته در وهله نخست، گل جلالی آفساید اعلام شد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، گل جلالی پذیرفته شد تا بازی با تساوی 2-2 دنبال شود.

دو تیم در دقایق پایانی مسابقه نمایش نزدیکی داشتند و استفاده گاه و بی‌گاه صفایی از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی باعث وقفه‌های پرشمار در جریان بازی شد؛ به‌طوری‌که 12 دقیقه وقت تلف‌شده برای پایان نیمه مسابقه اعلام شد که در وقت‌های تلف‌شده هم بازی پراتفاق و جنجالی دنبال شد. در دقیقه (12+90)، روزبه چشمی مرتکب خطا روی حسین زامهران شد که ابتدا چشمی با کارت زرد جریمه شد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، چشمی از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد تا از زمین مسابقه اخراج شود و شانس حضور در مسابقه داربی را هم از دست بدهد! بعد از اخراج روزبه چشمی اتفاق خاصی در جریان بازی رخ نداد تا مسابقه حساس نساجی و استقلال با تساوی 2-2 به پایان برسد.

آبی‌ها بعد از پیروزی 3گله در لیگ نخبگان آسیا، امشب برای سومین بازی پیاپی ناکام در کسب برد در لیگ بیست‌وچهارم بود تا خیلی زود دوباره شرایط در اردوی استقلال بحرانی شود و شمار امتیازات به‌دست آمده برای استقلالی‌ها در فصل جدید به عدد 5 برسد تا آن‌ها فعلاً در رتبه هفتم جدول قرار گیرند! در آن‌سوی میدان، نساجی با تک‌امتیاز به‌دست آمده، از قعر جدول فاصله گرفت و با 4 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول ماند؛ هر چند که همچنان روند نبردهای نساجی در لیگ بیست‌وچهارم ادامه دارد!

استقلالی‌ها در دیدار بعدی باید روز چهارشنبه چهارم مهرماه در داربی پایتخت به مصاف پرسپولیس بروند و روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه هم نبرد شمس‌آذر قزوین و نساجی برگزار خواهد شد. در ادامه دیدارهای روز نخست هفته پنجم لیگ برتر، از ساعتی پیش نبرد تیم‌های مس رفسنجان – گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی – شمس‌آذر قزوین در حال برگزاری است و از ساعت 20 هم تیم‌های پرسپولیس تهران و آلومینیوم اراک به مصاف هم خواهند رفت.

برچسب ها :استقلال ، نساجی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.