کد خبر : 144250
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:45

ناهماهنگی در تحلیل پیجرهای حزب‌ الله

ناهماهنگی در تحلیل پیجرهای حزب‌ الله
چندی پیش ، مسعود اسداللهی، کارشناس مسائل منطقه در آنتن صداوسیما مدعی شد:« حزب الله پیجرها را بواسطه یک شرکت ایرانی از شرکت تایوانی خریداری کرد.»

به گزارش اطلاع با ما ناهماهنگی در تحلیل پیجرهای حزب‌ الله- چندی پیش ، مسعود اسداللهی، کارشناس مسائل منطقه در آنتن صداوسیما مدعی شد:« حزب الله پیجرها را بواسطه یک شرکت ایرانی از شرکت تایوانی خریداری کرد.»
این ادعا با واکنش هایی روبرو گردید .در اولین واکنش سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در تلویزیون ظاهر شد و گفت:«پیجرها به هیچ عنوان نه در ایران تولید شده و نه توسط هیچ یک از شرکت‌های ایرانی خریداری شده. یعنی افراد ایرانی در خرید، حمل و توزیع و نشر آن نقش نداشته‌اند. پیجرها بیش از ۲ سال پیش خریداری شده و از گیت‌های ایکس‌ری ۳ کشور عبور کرده بود و درواقع می‌توانیم بگوییم که به‌دلیل پیچیدگی و استفاده از فناوری‌های بسیار سطح بالا و پیچیده امکان بررسی‌ دقیق این پیجرها برای آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های ایکس‌ری اکثر کشورها غیرممکن بوده است.»
در همین حال مسعود اسداللهی به دستگاه قضایی احضار شد و اذعان داشت که مطلب خرید پیجرها برای رزمندگان حزب‌الله را با استناد به منابع نامعتبر گفته است.

ناهماهنگی در تحلیل پیجرهای حزب‌ الله

نکته :
هرچند که دو نوع تحلیل از سوی دو کارشناس در رسانه های مختلف مسئله ای متداول است ، اما در صداوسیما به دلیل حساسیت هایی که وجود دارد، اینگونه تناقض قابل تغافل نیست.
به نظر می رسد هادیان و تحلیلگران سیاسی بایستی در این سطح، در اظهار نظر های خود اول اینکه از منابع مطمئن سخن بگویند و دوم اینکه به عواقب و نتایج تحلیل های خود که چه بسا مورد سوءاستفاده دشمن قرار می گیرد هم فکر کنند و بعد تحلیل و اطلاعات خود را بیان نمایند.
یک تحلیل خوب باید همه جوانب را بسنجد و تکمیل کننده پازل دشمن نباشد. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که : « هر حرفی را نباید زد حتی اگر آن حرف به حق باشد»
نکته دیگر در اینباره اینکه بعد از ادعای آقای اسداللهی فوری وی توسط دستگاه قضایی احضار شده است. این اقدام در نوع خود قابل تقدیر است، اما سئوال اینجاست که چرا دستگاه قضا با سایر افراد یا مطبوعاتی که در انحراف و تشویش اذهان مردم تلاش می کنند کاری ندارد؟

سعید میرزایی

برچسب ها :پیجر ، حزب الله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.