کد خبر : 136270
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 10:57

میزبانی ضعیف و وضعیت نامناسب چمن در لیگ نخبگان آسیا: چالشی برای فوتبال ایران

میزبانی ضعیف و وضعیت نامناسب چمن در لیگ نخبگان آسیا: چالشی برای فوتبال ایران
در حالی که انتظار می‌رود فوتبال ایران به عنوان یکی از قطب‌های اصلی آسیا، در میزبانی مسابقات بین‌المللی به استانداردهای بالایی پایبند باشد، اما در نخستین دیدار استقلال تهران در لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر، مشکلات جدی در وضعیت چمن و شرایط میزبانی ورزشگاه شهدای شهر قدس نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورده است.

به گزارش اطلاع با ما میزبانی ضعیف و وضعیت نامناسب چمن- در حالی که انتظار می‌رود فوتبال ایران به عنوان یکی از قطب‌های اصلی آسیا، در میزبانی مسابقات بین‌المللی به استانداردهای بالایی پایبند باشد، اما در نخستین دیدار استقلال تهران در لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر، مشکلات جدی در وضعیت چمن و شرایط میزبانی ورزشگاه شهدای شهر قدس نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورده است.

تصاویری که یک روز پیش از بازی منتشر شد، چمن ورزشگاه در وضعیتی بسیار بد و غیرقابل قبول به نظر می‌رسید؛ با نواحی ناهماهنگ، خالی از چمن و زمین ناهموار. این شرایط نه تنها استانداردهای بین‌المللی را زیر سوال می‌برد، بلکه سلامت بازیکنان و کیفیت بازی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین میادینی، ریسک مصدومیت بازیکنان بالا می‌رود و تیم‌ها نمی‌توانند برنامه‌های تاکتیکی خود را به درستی پیاده کنند.

این میزبانی ضعیف در لیگ نخبگان آسیا، نقطه ضعفی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود که می‌تواند تصویر بین‌المللی کشور را در میزبانی مسابقات معتبر تخریب کند. علاوه بر نگرانی‌هایی که پیرامون امنیت و حفاظت از جان عوامل اجرایی و تماشاگران مطرح شده است، وضعیت زمین بازی نیز می‌تواند انتقادات شدیدتری از سوی تیم‌های مهمان و ناظران فیفا و AFC به همراه داشته باشد.

برای فوتبال ایران، بهبود زیرساخت‌ها و مدیریت صحیح در میزبانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ادامه این نوع مشکلات می‌تواند به جایگاه کشور در رقابت‌های بین‌المللی آسیب بزند.

اتفاقات شب گذشته در ورزشگاه شهر قدس را باید یک فاجعه تمام عیار در سطح بین‌المللی برای فوتبال ایران نامید. میزبانی دو تیم الاهلی عربستان از پرسپولیس و استقلال از الغرافه قطر در قلعه حسن‌خان را با هم مقایسه کنید. یک طرف استادیومی که گویا به جای چمن در آن فرش پهن کرده‌اند و در یک سو با زمینی مواجه هستیم که یک روز قبلش کارگران مشغول وصله پینه کردن آن هستند و شبیه لحاف چهل تکه است. بماند که با همین کار هم باز با یک زمین ناهموار و پر از چاله مواجه هستیم.

برچسب ها :چمن ، لیگ نخبگان آسیا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.