کد خبر : 126184
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 21:55

معیار بستن کابینه

معیار بستن کابینه
دکتر مسعود پزشکیان در اولین گام مهم رسمی در مسیر تشکیل دولت، کابینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و چند روز دیگر قرار است این افراد در معرض رأی اعتماد نمایندگان مردم قرار گیرند.

به گزارش اطلاع با ما  معیار بستن کابینه- دکتر مسعود پزشکیان در اولین گام مهم رسمی در مسیر تشکیل دولت، کابینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و چند روز دیگر قرار است این افراد در معرض رأی اعتماد نمایندگان مردم قرار گیرند. بدون شک، خطا در این مرحله موجب تضعیف دولت شده و کار را برای خود شخص آقای پزشکیان دشوار خواهد کرد. در این مسیر توجه به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی می‌تواند راهگشای رئیس‌جمهور باشد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ، بر به‌کارگیری از توان و ظرفیت بالای نیروی انسانی این سرزمین سخن گفتند و از دولت خواستند تا از آن برای رسیدن به اهدافی که ذکر کردند و راهی که می‌خواهند بروند، بهره بگیرند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در توصیف این سرمایه بزرگ ایران زمین می‌فرمایند: «در میان ملّت ما کسانی که صاحب فکرند، صاحب ابتکارند، صاحب تجربه‌اند، صاحب آرای جدیدند، بی‌شمارند؛ وقتی انسان پای صحبت این و آن می‌نشیند، این‌قدر حرف نو، فکر نو، ابتکار نو در سخنان گوناگون افراد در قشرهای مختلف می‌شنود که شگفت‌زده می‌شود. پیشنهادهایی که به صورت مکتوب می‌دهند، حرف‌هایی که حضوری می‌زنند، آنچه به عنوان اعتراض می‌گویند، آنچه به عنوان پیشنهاد می‌گویند، همه برای انسان از این جهت مژده است که نشان‌دهنده‌ فکر نو، ابتکار نو، تجربه‌ خوب و راهگشایی برای آینده است.» سرمایه‌های برشمرده انسانی وقتی به کار خواهد آمد که روحیه جهادی بر کارها حکفرما باشد. به واقع، با این رویکرد و این فرهنگ است که منابع به درستی و حداکثری به‌کار گرفته خواهد شد و حاصل آن رفع مشکلات کشور و توسعه و آبادانی و پیشرفت خواهد بود. در نگاه رهبر حکیم انقلاب «کار جهادی»، یعنی «خستگی‌ناپذیری، بی‌‌مزد و بی‌منّت کار کردن، هدف را انجام وظیفه‌ انسانی و خدایی قرار دادن و پیش رفتن»؛ کاری که در چارچوب‌های قانونی و اداری دنبال می‌شود، اما با رویکرد جهادی کیفیت و برکت می‌یابد. با روحیه جهادی کارها پیش می‌رود و در بن‌بست بوروکراسی تنبل و ناکارآمد گیر نمی‌افتد و کار حل مشکلات مردم سرعت می‌گیرد. رهبر حکیم انقلاب معتقدند: «ما با کار جهادی کارهای بزرگی در کشور انجام دادیم و شهید رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) اهل کار جهادی بود؛ واقعاً شب و روز نمی‌شناخت؛ واقعاً دنبال آفرین و احسنت برای این‌همه کاری که می‌کرد، نبود.» به عبارتی، رهبری از آقای پزشکیان می‌خواهند که راه آن شهید فقید را ادامه دهد.
🔹این تعابیر به خوبی حکایت از آن دارد که در بستن کابینه یکی از شاخص‌های مهم آن است که افرادی با روحیه جهادی در شکل‌گیری کابینه به‌کار گرفته شوند. شاخصی که کابینه‌ای پویا و کارآمد را خواهد ساخت و مردم را به حل مشکلات کشور امیدوار خواهد کرد.

برچسب ها :پزشکیان ، دولت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.