کد خبر : 25594
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 9:15

معیارتعیین قیمت شیرآلات

معیارتعیین قیمت شیرآلات
یکی از مسائلی که در هنگام خرید شیرآلات به آن توجه می‌شود، قیمت محصول است. در واقع هر مشتری، تمایل دارد با صرف هزینه مناسب، کاربردی‌ترین شیر بهداشتی را تهیه کند.

به گزارش اطلاع با ما یکی از مسائلی که در هنگام خرید شیرآلات به آن توجه می‌شود، قیمت محصول است. در واقع هر مشتری، تمایل دارد با صرف هزینه مناسب، کاربردی‌ترین شیر بهداشتی را تهیه کند. اگر برای خرید شیرآلات به بازار مراجعه نمایید، تنوع بالای قیمت آنها، شما را شگفت زده می کند. حال احتمالاً این سوال پیش می‌آید که عوامل موثر در تعیین قیمت شیرآلات کدام‌اند؟

در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت که علت اصلی گسترده بودن بازه قیمتی شیرآلات، تنوع روز افزون این لوازم ساختمانی از نظر طرح، مدل، نحوه استفاده و قابلیت‌ها می‌باشد. به طور کلی فاکتورهای زیادی بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارند که در بخش‌های آتی مقاله، به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

پیش از هر چیز لازم است، این نکته را متذکر شویم که پایین‌تر بودن قیمت یک محصول، همیشه به معنای پایین بودن سطح کیفی آن نیست؛ زیرا علاوه بر درجه مرغوبیت، عوامل دیگری نیز بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارند.

متریال مورد استفاده در ساخت شیرآلات

کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت بدنه و بخش داخلی شیرآلات، تاثیر چشمگیری بر قیمت آن دارد. به طور کلی، شیرآلات بهداشتی، ممکن است از جنس استیل ضد زنگ یا سایر فلزات مقاوم باشند.

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، درجه مرغوبیت مواد به کار رفته در تولید شیرآلات، همچنین ضخامت پوسته خارجی محصول است. موادی که در ساخت شیر به کار می‌روند، علاوه بر ضد اکسید بودن، باید در برابر آب، ضربه و سایر عوامل آسیب‌زا نیز مقاوم بوده و به راحتی فرسوده نشوند. طبیعتاً این ویژگی‌ها، طول عمر محصول را افزایش داده و قیمت آن را بالا می‌برند.
کیفیت قطعات داخلی شیرآلات

بدون شک کیفیت قطعات داخلی شیر، تاثیر بسزایی بر کارآیی و همچنین طول عمر آن دارد؛ به عنوان مثال به کیفیت جنس مغزی (در شیرهای معمولی) و کارتریج (در شیرهای اهرمی) اشاره می‌کنیم؛ همچنین نوع پرلاتور (آبریز مشبک) و کیفیت آن، تاثیر زیادی بر قیمت شیرآلات دارند.

از دیگر قطعاتی که کیفیت آنها بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارد، می‌توان به نوع اهرم به کار رفته، دکمه‌ها، سنسورها و صفحه دیجیتال (بسته به نوع شیرآلات) اشاره کرد؛ علاوه بر اینها محل تولید یا برند سازنده این قطعات نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

نوع آبکاری شیرآلات

 

علاوه بر جنس متریالی که برای ساخت بدنه خارجی شیرآلات به کار می‌رود، نحوه آبکاری این لوازم نیز از ملاک‌های اصلی تعیین‌کننده قیمت آنان به شمار می‌رود. آبکاری، پوششی است که از پوسته شیر در برابر عواملی مانند زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت می‌کند.

در حالت کلی، آبکاری شیرآلات، ممکن است، از جنس نیکل-کروم، مس، برنج، برنز و پی وی دی باشد؛ اما امروزه آبکاری نیکل و کروم، همچنین آبکاری به روش PVD، رواج زیادی دارد و سایر روش‌ها کمتر به کار می‌روند. نکته قابل ذکر این است که پی وی دی، جدیدترین و البته بهترین نوع آبکاری است؛ شیرآلاتی که به این شیوه، پوشش داده می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

علاوه بر آنچه گفته شد، در دسته‌بندی شیرآلات از نظر نوع آبکاری، از شیرهای رنگی نیز نام برده می‌شود. این شیرآلات در مقایسه با شیرهای معمولی استیل (همان نیکل کروم) قیمت بالاتری دارند. ناگفته نماند که سوای از نوع آبکاری، کیفیت و ضخامت پوشش‌دهی نیز تا حدودی مهم است.

نوع و نحوه عملکرد شیرآلات

در حال حاضر، شیرآلات، بسیار متنوع شده و به دسته‌های گوناگونی از جمله شیرهای کلاسیک (همان شیرهای سنتی معمولی)، اهرمی، پدالی، هوشمند و دیجیتالی تقسیم می‌شوند. بی‌تردید وجود امکانات خاصی مثل لمسی (چشمی یا هوشمند) بودن شیر، قیمت آن را بالا می‌برد.

نحوه نصب شیرآلات

شیرآلات ساختمانی از نظر روش نصب به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند. شیرآلات توکار، در مقایسه با همتایان روکار خود، فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند؛ زیرا بخشی از آنها در داخل دیوار قرار گرفته و در قسمت بیرونی تنها می‌توان آبریز و اهرم یا دکمه‌های تنظیم را مشاهده کرد.

به طو معمول، قیمت شیرآلات توکار، بالاتر از شیرهای روکار است؛ همچنین نصب آنها دشوارتر بوده و هزینه بیشتری دارد؛ اما علاوه بر این که نصب آنها نیاز به فضای زیادی ندارد، ظاهری منظم و مرتب نیز به محیط می‌بخشند. به همین علت طرفداران خاص خود را دارند.

طراحی و مدل شیرآلات

امروزه شیرآلات، بخشی از دکوراسیون داخلی ساختمان به شمار می‌روند؛ به همین علت طرح، رنگ و مدل آنها مهم است. طبیعتاً هر چه شیرآلات، طراحی پیچیده‌تری داشته و زیباتر باشند، قیمت آنها افزایش می‌یابد.برند سازنده شیرآلات

همانند هر کالای دیگری، برند شیرآلات، نقش غیر قابل انکاری بر قیمت آنان دارد. در حالت کلی، قیمت شیرهای خارجی، بالاتر است؛ اما استثنائاتی نیز وجود دارد.

در هر حال توصیه می‌کنیم، برای خرید شیر مرغوب و مناسب قیمت، در گام اول، به بررسی برندهای ایرانی بپردازید؛ چرا که در حال حاضر شاهد تولید یک سری شیرهای داخلی با کیفیت عالی و قابل رقابت با مارک‌های مشهور خارجی هستیم که در مقایسه با کیفیت و عملکرد خود، قیمت بسیار مناسبی دارند.

قابلیت نظافت آسان

هر چه مقاومت شیرآلات در برابر رطوبت بالاتر بوده و لکه‌پذیری کمتری داشته باشند، نظافت آنان راحت‌تر است. این مسئله به نوبه خود بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل معمولاً قیمت شیرهای براق با پوشش خارجی مرغوب، بالاتر است.

وزن شیرآلات

یکی از فاکتورهایی که در هنگام خرید شیرآلات، کمتر به آن توجه می‌شود، وزن محصول در مقایسه با حجم آن است. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد، در مواردی که شیرآلات از نظر کیفیت ساخت، مدل و برند، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اختلاف وزن آنها می‌تواند، تفاوت قیمت را در پی داشته باشد.

گارانتی شیرآلات

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شیرآلات، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. هر چند که این مسئله، ممکن است، قیمت محصولات را افزایش دهد، اما ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد؛ زیرا اگر شیرآلات، گارانتی مطمئن و معتبر داشته باشند، در صورت خرابی، امکان تعمیر یا تعویض آنها (طی مدت قید شده در ضمانت نامه) وجود دارد. به عبارت دیگر، مشتریان به شیرآلات دارای ضمانت، بیشتر اعتماد می‌کنند.

شیرآلات
نتیجه گیری

در بخش‌های پیشین مقاله، تلاش کردیم، مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین قیمت شیرآلات را نام برده و توضیحاتی درباره آنها ارائه دهیم. در یک بیان کلی و خلاصه وار می‌توان گفت که کیفیت ساخت، کیفیت قطعات داخلی، همچنین ویژگی‌های فنی، نحوه عملکرد و قابلیت‌های شیرآلات، بیشترین تاثیر را بر قیمت آنها دارند؛ اما علاوه بر اینها نحوه طراحی، روش نصب، شکیل بودن، وزن و حتی راحتی نظافت نیز تا حدودی تعیین کننده قیمت محصولات است.

ناگفته نماند که شیرآلات دارای قابلیت‌های خاص (مثلاً چشمی و دیجیتالی) در مقایسه با محصولات معمولی‌تر، نسبتاً گران قیمت هستند. این قبیل شیرها را باید بسته به شرایط و با در نظر گرفتن بودجه اقتصادی، خریداری نمود. در هر حال آنچه در تعیین قیمت انواع شیرآلات، همواره حرف اول را می‌زند، درجه مرغوبیت بخش‌های مختلف آنهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.