کد خبر : 132358
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1403 - 12:29

مصرف روزانه آب در تهران با رکوردشکنی به ۴ میلیون متر مکعب رسید

مصرف روزانه آب در تهران با رکوردشکنی به ۴ میلیون متر مکعب رسید
مدیرعامل آبفای تهران از شکست رکورد مصرف آب در تهران خبر داد و گفت: میزان مصرف لحظه‌ای آب در مرداد ماه با توجه به افزایش دمای هوا به ۶۰ هزار لیتر رسید

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آب – محسن اردکانی رئیس سازمان آب وفاضلاب تهران در برنامه شبکه تهران با بیان اینکه در کشور های اروپایی که میزان متوسط باران در سال بیش از هفتصد میلی لیتر است سرانه مصرف آب آنها بسیار کمتر از تهران است گفت: به طور مثال در دانمارک و سوئد با وجود بارندگی های قابل ملاحظه‌ و خنک بودن هوا اما میزان مصرف آب بسیار کمتر از ایران بوده است.

اردکانی توضیح داد: سرانه مصرف آب در تهران ۲۵۰ لیتر و در کشور دانمارک ۱۵۹ لیتر است. طبق بررسی ها در هلند با توجه‌ به سرانه مصرف آب اقدام به خشک کردن دریا می کنند.

مدیرعامل آبفای تهران در خصوص راهکارهای کاهش میزان مصرف آب گفت: بهترین راه مدیریت مصرف است با توجه به آنکه آب با بهداشت مردم سر و کار دارد به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که آب را کمتر مصرف کنید بلکه توصیه به بهینه و درست مصرف کردن می کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف آب با افزایش دما ارتباط مستقیم دارد گفت: در روز ۱۹ مرداد چهار میلیون لیتر آب در تهران مصرف شد و مصرف لحظه ای آب به ۶۰ هزار لیتر رسید. ما در آن روز گرمای بین ۴۲ تا ۴۳ درجه را تهران تجربه کردیم رکورد تاریخی مصرف آب در تهران و رکورد لحظه ای هم شکست.

اردکانی توضیح داد:مصرف ما تقریبا روزانه سه میلیون متر مکعب در شهر تهران است که با رکورد شکنی در مصرف آب در مرداد ماه به ۴میلیون متر مکعب رسید امسال ما دو رکورد را پشت سر گذاشتیم که رکورد چهارمین سال خشکسالی هم شکست.

وی تاکید کرد: دو سال خشک سالی داشتیم امسال رکورد تهران برای خشک سالی شکسته شد و از طرفی دیگر رکورد گرما بود که ما در تهران گرمای ۴۲ ،۴۳ درجه را تجربه کردیم و در ورامین گرمای بین ۴۵ تا ۴۶ درجه را تجربه کردیم.

برچسب ها :آّب ، تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.