کد خبر : 135457
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 22:31

مخاطرات غرب‌گرایان برای دولت

مخاطرات غرب‌گرایان برای دولت
در ادواری که جریان سیاسی اصلاحات اداره اجرایی کشور را بر عهده دارد، همواره باید مراقب یک گروه با یک طرز فکر خاص در میان آنان بود. تفکری که خود را در مقابل غرب کوچک می‌پندارد و در رویارویی با غرب و خاصه آمریکا برای نظام نسخه انفعال و عقب‌نشینی می‌پیچد.

به گزارش اطلاع با ما  در ادواری که جریان سیاسی اصلاحات اداره اجرایی کشور را بر عهده دارد، همواره باید مراقب یک گروه با یک طرز فکر خاص در میان آنان بود. تفکری که خود را در مقابل غرب کوچک می‌پندارد و در رویارویی با غرب و خاصه آمریکا برای نظام نسخه انفعال و عقب‌نشینی می‌پیچد. در همین فضاسازی‌های اخیر، چنانکه آمریکا با اروپا به دلایل واهی، اعلام می‌کنند که علیه ایران تحریم‌های جدید و به طور خاص علیه صنعت هوانوردی ایران تحریم وضع می‌کنند، کک غرب‌گرایان نمی‌گزد؛ غرب‌گرایانی که به دلیل مواضع غلط روسیه درباره دالان زنگزور یکسره این کشور را به باد انتقاد گرفتند و ایران را به تجدیدنظر در روابط راهبردی با روسیه فراخواندند؛حالا پس از گذشت چند روز درباره اقدامات آمریکا و غرب علیه منافع ملی ایران سکوت مطلق پیشه کرده و لام تا کام حرفی نمی‌زنند.
️برای این‌ جریان چه اهمیتی دارد که ترامپ در دولت آقای روحانی که به‌ تعهدات هسته‌ای خودش پایبند بوده و مشغول مذاکره مستقیم با آمریکایی‌هاست، از توافق هسته‌ای خارج شود و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کند؛مهم آن است که خاطر غربی‌ها نرنجد. درست در همین مقطع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ۱۴نفتکش متعلق به ایران را در آب‌های مدیترانه و دریای سرخ مورد اصابت قرار دادند. این را «جان بولتون» در کتاب خاطرات خود به نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» و به تازگی منتشر کرده، از آن پرده برداشته است. بولتون نوشته است، تصمیم گرفتیم پس از خروج از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی، چنانچه ایران مبادرت به فروش نفت در آب‌های بین‌المللی کند، نفت‌کش‌های ایرانی را مورد حمله نظامی قرار دهیم. موضوعی که به تازگی سردار سلامی در جریان بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی نیز به آن اشاره کردند و گفتند در نهایت با عملیات‌های مقابله به مثل توانستیم امنیت خطوط کشتیرانی را برقرار کنیم.
️با همه این شرارت‌های غرب و خاصه شیطان بزرگ، باز به تریج قبای غرب‌گرایان برنمی‌خورد که به دلیل منافع ملی در برابر اقدامات مستکبرانه غرب از خود عکس‌العمل نشان دهند. غرب‌گرایان می‌گویند روابط بین‌الملل خوانده‌ایم و سر کلاس‌های دانشگاه درسش را هم داده‌ایم، اما معلوم نیست چرا مذاکره تحت فشار و تحریم را که کاملا برای منافع ملی ضرر دارد و از پیش، پیامدهای ناخوشایند آن قابل پیش‌بینی است، تجویز می‌کنند؟! غرب‌گرایان در برابر انواع و اقسام اقدامات غرب و خاصه آمریکا سکوت مطلق اختیار می‌کنند و حتی‌ سیستم سیاسی را در مواقع سرنوشت‌ساز در موضع انفعال می‌نشانند. رئیس‌جمهور و مقامات دولت چهاردهم باید به شدت از این افراد و افکار اجتناب کنند که اگر نفوذ کنند، به آسانی می‌توانند هر دولتی را در مسیر تحقق منافع ملی زمین‌گیر کنند.

برچسب ها :تحریم ، دولت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.