کد خبر : 28109
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 23:14

مالک توپ طلا 2023 کیست؟یک توپ همیشه باید برای مسی باشد

مالک توپ طلا 2023 کیست؟یک توپ همیشه باید برای مسی باشد
مراسم اهدای توپ طلا به بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ شامگاه دوشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش اطلاع با ما مراسم اهدای توپ طلا به بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ شامگاه دوشنبه برگزار خواهد شد. توپ طلا (به فرانسوی: Ballon d’Or) یک جایزهٔ فوتبالی سالیانه است که از سوی مجلهٔ فرانس فوتبال به بهترین فوتبالیست سال جهان اعطا می‌شود.

شبکه تلویزیونی «ت اف ۱» فرانسه در برنامه‌ای به این جایزه پرداخت. در ابتدای این برنامه «ونسان گارسیا» به سه معیار برای انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان اشاره کرد. او گفت معیار اول «قابلیت‌های فردی» بازیکنان، ویژگی دوم «موفقیت های تیمی» و ویژگی سوم «فیرپلی» است.

دیدیه دشان

«دیدیه دشان» سرمربی تیم ملی فرانسه با دفاع از بازیکن فرانسوی تیمش، «کیلیان امباپه» را لایق دریافت توپ طلا دانست.

ابراهیما کوناته

«ابراهیما کوناته» بازیکن فرانسوی تیم لیورپول هم «امباپه» را به دلیل بازی‌های درخشانش در جام جهانی و پاری سن ژرمن شایسته دریافت توپ طلا می‌داند.

اعلام نامزدهای نهایی توپ طلای سال 2023

لودویگ ژولی

«لودویگ ژولی» بازیکن سابق بارسلونا معتقد است این جایزه باید به «هالند» برسد.

کینگزلی کومان

«کینگزلی کومان» مهاجم فرانسوی تیم بایرن مونیخ با دفاع از «ارلینگ هالند» گفت: هالند فصل گذشته در منچسترسیتی بسیار با کیفیت و سطح بالا بود و همه جام‌ها را از آن خود کرد. او شایستگی این جایزه را دارد.

روبرت پیرس

«روبرت پیرس» ستاره سابق تیم ملی فرانسه و آرسنال هم ضمن تمجید از هالند گفت: به عقیده من هالند شایستگی این جایزه را دارد. مردم به من می‌گویند که کار او با توجه به بازیکنانی که در کنارش بازی می‌کنند راحت است. اما من موافق نیستم. او هر توپی را که دریافت می‌کند وارد دروازه می‌کند و این کار ساده‌ای نیست.

مسی فاتح توپ طلای هشتم شد

دوشنبه شب برنده توپ طلا مشخص شد. لیونل مسی مزد قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی را گرفت و توانست با کنار زدن ارلینگ هالند به توپ طلای ۲۰۲۳ فوتبال برسد.

مراسم توپ طلا در سالن تئاتر شتله پاریس در فرانسه برگزار شد و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی توانست بار دیگر ارزشمندترین جایزه فردی دنیای فوتبال را کسب کند. دیدیه دروگبا و سندی هریبرت مراسم دوشنبه شب را اجرا کردند.

پیش از شروع، دروگبا از دیوید بکام و گری لینه کر در پاریس استقبال کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.