کد خبر : 157696
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1403 - 9:19

لغو فروش نیم‌ بهای بلیت سینماها، توهین آمیز است

لغو فروش نیم‌ بهای بلیت سینماها، توهین آمیز است
یک منتقد سینما گفت: لغو فروش نیم بهای بلیت‌ سینماها در روز دوشنبه، غلط و توهین آمیز است که نیازمند پوزش از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی است.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لغو فروش نیم‌ بهای بلیت سینماها: سال گذشته در چهارم دی ماه ۱۴۰۲ سازمان سینمایی کشور اعلام کرد که قیمت بلیت سینما‌ها ۲ روز در هفته نیم بها شد و مخاطبان می‌توانند از ۱۱ دی ماه بلیط نیم بها دریافت کنند. از‌ای رو نیم بها بودن بلیط‌های سینما در یک روز هفته به دو روز در هفته افزایش یافت. این اقدام سبب شد تا خانواده‌های فرهنگی علاقه‌مند به سینما بیش از پیش مخاطب پر و پا قرص سینما شوند به طوری که بر اساس آمار گیشه سینما این رقم فرو بلیط سینما‌ها افزایش یافته بود. اما هفته گذشته درحالی که مردم در روز دوشنبه منتظر خرید بلیط از سایت‌های بلیط فروشی بودند با برداشتن طرح نیم بها شدن بلیط‌های سینما در روز دوشنبه مواجه شدند. این اقدام از سوی سازمان سینمایی آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی جای سوال داشت که هنوز هم چرایی برداشت نیم بهاء بودن بلیط سینما در روز دوشنبه از سوی این نهاد بی پاسخ مانده است. از این رو به گفت‌و‌گو با جبار آذین منتقد با سابقه سینما پرداختیم تا چنین اقدامی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

جبار آذین منتقد با سابقه سینما بیان کرد:مسئولان سازمان سینمایی مدت زیادی نیست که مسئولیت اداره سینمای کشور را در اختیار گرفته‌اند، اما درهمین مدت هم نشان داده اند که بیش از سینما به سیاست می‌اندیشند و آنچه برایشان فاقد اهمیت است سینما، سینماگران و مردم هستند. این درحالی است که مخاطبان و سرمایه‌های اصلی و واقعی سینما مردم هستند و باید با خدمت به سینماگران و تولید آثار خوب و با محتوای مردمی به فرهنگ ومردم وهنرمندان خدمت کنند.

وی ادامه داد: درهمین راستا، سازمان سینمایی مانند تمام سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، یک تشکل مهم به نام روابط عمومی دارد که وظیفه ارتباط اجتماعی و سینمایی با هنرمندان، مردم و رسانه‌ها را به عهده دارد و باید با اطلاع رسانی درست و حرفه‌ای و به موقع، رسانه‌ها و جامعه را در جریان برنامه‌ها و عملکرد‌ها و تصمیم‌های سازمان متبوع خود قراردهد. نقص درانجام این وظیفه مهم، نشانگر کارآمد نبودن و ناتوانی روابط عمومی وکوتاهی دراطلاع رسانی بیانگر ارزش و اهمیت قائل نشدن برای مردم ومخاطبان سینما است.

وی افزود: به تازگی این سازمان در اقدامی نابخردانه و غیرکارشناسی با کنسل کردن یکی ازبرنامه‌های اجتماعی سینم ایعنی خارج کردن فروش نیم بهای بلیت‌های سینماها که پیشتر در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هر هفته و با هدف جلب و جذب مخاطب به سینما انجام می‌شد، فروش نیم بهای بلیط در روز دوشنبه را لغو کرد. آن هم بدون آنکه هیچگونه اطلاعی در این خصوص به رسانه‌ها وجامعه داده شود. این حرکت بد، غلط و توهین آمیز، نیازمند پوزش از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی از مردم و تلاش برای ایجاد تسهیلات بیشتر و مناسبت تر آن برای تماشاگران سینما است. همچنین اگر لغو نیم بهایی بلیت سینما‌ها با هرهدفی که صورت گرفته است، فقط درجهت دورکردن مردم ازسینماها کاربرد دارد که امیدواریم اصلاح شود و همراه عذرخواهی از مردم، رسانه ها و هنرمندان اعلام گردد.

برچسب ها :بلیت ، سینما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.