کد خبر : 45276
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 21:50

قوانین پرداخت عیدی و پاداش سالانه به کارگران، حقوق و تعیین مبلغ بر اساس قوانین کاری

قوانین پرداخت عیدی و پاداش سالانه به کارگران، حقوق و تعیین مبلغ بر اساس قوانین کاری
طبق قوانین مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران در کارگاه‌های مشمول قانون کار ایران، تمامی کارفرمایان مکلفند به هر کارگر به نسبت یک سال کار، معادل 60 روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش پرداخت کنند.

به گزارش اطلاع با ما، طبق قوانین مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران در کارگاه‌های مشمول قانون کار ایران، تمامی کارفرمایان مکلفند به هر کارگر به نسبت یک سال کار، معادل 60 روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش پرداخت کنند. این پرداخت نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

مبنای تعیین میزان عیدی پایان سال بر اساس حقوق کارگران است، به طوری که این میزان حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار می‌باشد. کارفرمایان موظفند دو ماه حقوق پایه را به عنوان حداقل میزان عیدی و سه ماه حقوق پایه را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش سالانه به کارگران خود پرداخت کنند.

در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، محاسبه عیدی و پاداش سالانه بر اساس مزد گروه و پایه یا مزد مبنا انجام می‌شود. در صورتی که واحدها طرح طبقه‌بندی نداشته باشند، مزد ثابت یعنی مزد شغل و مزایای ثابت به عنوان اساس محاسبه میزان پرداخت عیدی و پاداش به کارگران در نظر گرفته می‌شود.

آب پاکی دولتی‌ها روی دست کارگران/ مخالفت با برگزاری جلسه برای ترمیم دستمزدها

پرداخت عیدی و پاداش پایان سال معمولاً از 20 اسفند ماه آغاز می‌شود، با توجه به تعطیلی بانک‌ها، تعطیلات عید و انجام حسابرسی‌ها. برخی از کارفرمایان ممکن است این مبلغ را از اواخر سال، یعنی دی یا بهمن ماه پرداخت کنند تا خانوارهای کارگری بتوانند با آرامش بیشتری شب عید را جشن بگیرند.”

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.