کد خبر : 97108
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 21:15

فعالان بخش ضایعات باید شناسایی و شناسنامه دار شوند

فعالان بخش ضایعات باید شناسایی و شناسنامه دار شوند
مسوول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه شورای امنیت کشور گفت: فعالان بخش ضایعات باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و علاوه بر این در راستای کنترل بیشتر باید در مکانی متمرکز شوند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایرنا، سردار ابوطالب منفرد روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: بحث زباله های خشک و طلای کثیف بسیار اقتصادی است و باید ساماندهی شود.

وی بر رصد فعالان بخش جمع آوری ضایعات تاکید کرد و گفت: بخشی از سارقان اموال سرقتی را به ضایعاتی ها می فروشند که باید مورد رصد و کنترل قرار گیرند.

سردار منفرد در بخش دیگری از سخنانش بر اقدامات پیشگیرانه از سرقت در بخش دولتی و اموال عمومی تاکید کرد و افزود: سازمان ها و دستگاه ها میلیارد ها تومان سرمایه‌گذاری می کنند ولی از امکانات و تجهیزات به خوبی نگهداری نمی کنند و حتی به سرقت نیز می رود.

وی تصریح کرد: دستگاه ها و سازمان ها در این خصوص باید با نصب دوربین، استخدام نگهبان، ایجاد محافظ، جوشکاری و سایر اقدامات جلوی سرقت ها را بگیرند.

مسوول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه‌ شورای امنیت کشور گفت: هماهنگی ها و تعاملات بین دستگاهی در استان خراسان‌شمالی بسیار خوب بوده و این‌ مهم باعث کاهش جرایم سرقت در این خطه شده است.

انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود

وی اظهار کرد: خراسان‌شمالی جزو استان های خوب در بحث کاهش سرقت ها است و در لیست استان های اولویت دار در جرایم بالا قرار ندارد.

سردار منفرد از تمامی دستگاه های انتظامی و امنیتی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی که در راستای کاهش سرقت ها نقش دارند قدردانی کرد و گفت: با وجود روند کاهشی، اما با این وجود آمار سرقت در استان وجود دارد که باید برای کاهش آن تلاش مضاعف شود.

وی به مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز اشاره کرد و افزود: هرگاه مسائل اقتصادی و مشکلات بیشتر بوده با افزایش جرایم به ویژه سرقت مواجه هستیم.

سردار منفرد بر نصب دوربین توسط پلیس نیز تاکید کرد و افزود: این اقدامات در راستای پیشگیری از سرقت و کنترل و شناساندن سارقان کمک شایانی خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات پلیس را سارقان در گردش دانست و تصریح کرد: بحث اجاره ها در این خصوص باید کنترل شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.