کد خبر : 15389
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 22:57

فروش داروهای حیوانات به صورت آنلاین ممنوع است

فروش داروهای حیوانات به صورت آنلاین ممنوع است
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: فروش داروهای حیوانات همانند داروهای پزشکی بدون تجویز دامپزشک ممنوع است.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، فروش داروهای حیوانات به صورت آنلاین ممنوع است، وحید صالحی، رئیس سازمان دامپزشکی در برنامه فرامتن با بیان اینکه حقوق و دستمزد دامپزشکان با توجه به شرایط و نوع محیط کاری خود بسیار متفاوت است به طوری که فردی در کشتارگاه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند با فردی که در کلینیک دامپزشکی فعالیت می‌کند حقوق و دستمزد متفاوتی دارد، افزود: سقف و کف حقوق دامپزشکان بین ۴۰ تا ۲۰ میلیون تومان است اما در این بین چالشی وجود دارد که این افراد حقوق خود را از کارفرما دریافت می‌کنند که ممکن است مشکلات و معضلاتی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: فروش آنلاین داروهای دامپزشکی همچنان مانند داروهای پزشکی ممنوع است و با توجه به آنکه ممکن است در روند تولید گوشت دام و طیور اثر بگذارد بدون تجویز دامپزشک ممنوع است.

داروهای حیوانات

صالحی بیان کرد: استفاده از داروهای آنتی بیوتیک در تمامی کشورهای دنیا بدون تجویز دامپزشک ممنوع است و همواره‌ اعلام می شود که باید از داروهای گیاهی در این بخش استفاده شود‌. این موضوع همچنان از سازمان تعزیرات پیگیری می شود و شهروندان‌ در صورت مواجه شدن با این موضوع با شماره ۱۲۱۵ تماس بگیرند.

در ادامه این برنامه محمدحسن گلپایگانی، معاون امور فنی و صدور پروانه های نظام دامپزشکی گفت: طبق قانون رئیس دامپزشکی نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام می‌کند و به وزیر می دهد. همه ساله پیش از شروع سال جدید انجام می شود و قاعدتا آن مسیر قانونی را طی می کند اما در سال ۱۴۰۱ تعرفه ها دیر و آخرین روز سال اعلام شد که با وجود پیگیری ها در شهریور ماه ابلاغ شد.

او افزود: امسال تقریبا با افزایش ۴۰ درصدی روبرو خواهیم بود که اين تعرفه ها بر اساس آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی بررسی و در دستور کار قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.