کد خبر : 125196
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 22:45

چند نکته در باب ورزش بانوان و مدال‌های طلا

فرهنگ سازی ما در ورزش بانوان باید چگونه باشد؟

فرهنگ سازی ما در ورزش بانوان باید چگونه باشد؟
انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از پشتیبانان ورزش بانوان هستند؛ مقایسه آمار حضور بانوان در عرصه‌های جهانی در مقایسه با زمان پهلوی موید رشد بی نظیر کمی و کیفی بانوان در این عرصه است.

به گزارش اطلاع با ما  فرهنگ سازی ما در ورزش بانوان- عالیه سادات: نکته‌ی اول : انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از پشتیبانان ورزش بانوان هستند؛ مقایسه آمار حضور بانوان در عرصه‌های جهانی در مقایسه با زمان پهلوی موید رشد بی نظیر کمی و کیفی بانوان در این عرصه است.

نکته‌ی دوم: پیروزی بانوان محجبه در میادین جهانی یک اتفاق شیرین برای عموم مردم ایران است و در تقویت عزت ملی و از بین بردن باورهای محدود کننده نسبت به حجاب تاثیر مثبتی دارد.

نکته‌ی سوم: بانوان ورزشکار ما گرایشات مختلفی در حوزه سبک زندگی دارند، گاها مثل خانم جوانمردی چادری و گاها به پوشش‌های مانتویی بسنده می‌کنند.

نکته‌ی چهارم: ورزش بانوان به علت تاثیرات سازنده‌ی آن در سبک زندگی مردم جهان با اهتمام و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود و دشمن هم در تلاش هست در این فضا اثر گذاری داشته و اجازه ندهد افکار عمومی زنان جهان از سبک زندگی عفیفانه بانوان ایرانی مدال آور متاثر شود.

نکته‌ی پنجم: عقلانیت تشیع حکم میکند که اگر در چنین بستری بانوان ورزشکار بتوانند نماینده‌ی موفق زنان متدین در جهان باشند حضورشان الزامی و برای تبلیغ دین هم واجب است‌.

نکته‌ی ششم واخر: آنچه که بعد از تجربه‌ی پشت پا زدن کیمیا علیزاده و تلاش رسانه‌های دشمن در مظلوم نشان دادن ایشان با زیر سوال بردن فرهنگ عفاف و حجاب دیدیم لازم به نظر می‌رسد که تلاش ما برای ارزش‌سازی فرهنگی در حوزه ورزش بانوان باشد. ما نباید صرفا به یک پوشش حجاب اکتفا کنیم، بلکه باید تلاش کنیم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک شاخص جوانمردی در بین ورزشکاران به یک ارزش تبدیل شود.
واقعیت آن است که قبل از هجوم فرهنگ غرب به ایران و متاثر شدن ورزش از سیاست‌های لیبرالیسمی، فرهنگ جوانمردی به عنوان یک ارزش در بین ورزشکاران ما رواج داشت و خود را مقید به رعایت و اجرای این قانون نانوشته اخلاقی می‌دانستند تا جایی که پوریای ولی حفظ جوانمردی را به باخت از یک جوان ترجیح میداد؛ امروز هم عفاف و حجاب زنان ورزشکار می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از اخلاق جوانمردی زنان ایرانی در حفظ خانواده و جامعه به جهانیان معرفی شود و زنان ورزشکار سفیر این فرهنگ باشند.

این نکته‌ی مهم را هم باید در نظر بگیریم، زمانیکه غرب با بر هم زدن قواعد طبیعت در جنسیت، رفتار، هویت و خلق مردانه و زنانه اساسا زنانگی و مردانگی را نابود می‌کند؛ حفظ حجاب و کرامت زنانه توسط ورزشکاران ایرانی می‌تواند به عنوان پیشتازان مراقبت از روح و روان و لطافت زنانه باشد و از نابودی ورزش بانوان توسط زن نماها جلوگیری کند.

 

برچسب ها :بانوان ، ورزش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.